 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Humppa
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolica
|
Wysłany: Pią 2:23, 29 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:26, 29 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Czekanie niewiele da... Rubel aż tak bardzo nie spada w stosunku do złotówki, jak do dolara. Model kosztuje tak dużo, bo ClassicBus rozlicza się z Chińczykami w baksach...
. |
Bo złotówka spada dostatecznie szybko, żeby w miarę nadążyć za spadkiem rubla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Śro 17:44, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Na razie tylko mała zajawka nowości - Ikarus 556 z ClassicBus.
Jak czas pozwoli, to będzie więcej zdjęć i porównanie z Soviekim Avtobusem, który się nie umywa do tego Classic'a:
Pozdrowienia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 23:43, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:48, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Nabyłeś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Śro 21:48, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Na razie tylko mała zajawka nowości - Ikarus 556 z ClassicBus.
Jak czas pozwoli, to będzie więcej zdjęć i porównanie z Soviekim Avtobusem, który się nie umywa do tego Classic'a:
[/URL]
Pozdrowienia |
Już na tym malutkim zdjęciu (możemy liczyć na większą rozdzielczość/zoom?) widać, że to zupełnie inna klasa. Daj sobie spokój z SovietzkimBusem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Śro 21:49, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Śro 21:50, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Tak, nabyłem, u zaprzyjaźnionego Ruska z Allegro.
Dobra cena, naprawdę dobra
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:58, 10 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Tak, nabyłem, u zaprzyjaźnionego Ruska z Allegro.
Dobra cena, naprawdę dobra
|
Podwójna radocha. Gratki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Czw 23:58, 10 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Czw 7:59, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Cześć.
Zapraszam do obejrzenia prezentacji mojego nowego nabytku - Ikarusa 556 z ClassicBus. Różnica między nim, a wcześniejszym modelem z Sowieckiego Autobusa jest kolosalna - między modelami jest przepaść jakościowa. W tej chwili dostępne są 3 różne malowania modelu ClassicBus - biały z czerwonym pasem, biały z czerwonym pasem i oznaczeniami (mój - tablice rejestracyjne, napisy nad drzwiami) oraz cały biały (najdroższy, bo seria tylko 50 sztuk). Soviecki Autobus też jest w dwóch malowaniach - biały z czerwonym pasem (mój, uzupełniony o tablice rejestracyjne) i srebrno-niebieski.
Poniżej zdjęcia samego ClassicBusa, a następnie porównawcze z Sowieckim Autobusem. Porównanie jest ciekawe, bo oba autobusy są w takim samym malowaniu.
Modele różnią się nie tylko samą bryłą, detalami, ale przede wszystkim, jakością wykonania.
Kilka najważniejszych różnic między modelami:
1. ClassicBus ma pojedyncze szyby wmontowane w otwory okienne, dzięki czemu szyby stanowią jedną płaszczyznę ze ścianą modelu. W Sowieckim Autobusie, szyby to pas przezroczystego plastiku zamontowany od wewnątrz, co przy grubej karoserii, daje brzydki efekt głęboko osadzonych szyb.
2. Detale takie jak uchwyty przedniej ściany, wywietrzniki w dachu, tylna klapa, logo - są wykonane w ClassicBus jako osobne elementy, a nie odlane razem z karoserią, co nadaje im bardziej realnego kształtu, zbliżonego do wyglądu w prawdziwym autobusie.
3. Wycieraczki (fototrawione), grill (z głębią), lusterka, oświetlenie w ClassicBusie jest wykonane bardziej finezyjnie.
4. Wloty powietrza pod zderzakiem w Sovwieckim Autobusie są pomalowane pod kolor karoserii, więc praktycznie niewidoczne, bo zlewają się z bryłą (karoserii). W ClassicBusie to osobne elementy, malowane na srebrną, dzięki czemu ładnie się prezentują.
5. ClassicBus ma wiernie odwzorowane felgi Trilexy, w Sowieckim Autobusie falgi to jakieś nieporozumienie.
6. Wnętrza to dwa różne światy kolekcjonerskie - ClassicBus ma osobno montowane fotele w innym kolorze, niż podłoga oraz ładne boczki, dzięki czemu wnętrze "widać" z zewnątrz. W Sowieckim Autobusie wnętrze odlane jest jako monolit z jednego kawałka plastiku z gołymi bocznymi ścianami.
7. Podwozie w ClassicBusie jest odwzorowane z dużo większą ilością detali.
8. W Sowieckim Autobusie poziom wykonania jest dużo niższy - są różnego rodzaju wady lakiernicze (odpryski, krzywe malowanie), wady montażowe (źle dopasowany i zamontowany zderzak), miałem też spory zaciek z kleju na szybie, który na szczęście udało się usunąć. W ClassicBusie takich wad nie ma.
9. Modele mają nieco inne odcienie koloru białego - ClassicBus jest bardziej kremowy.
10. ClassicBus ma poprawną wysokość przednich szyb - są one nieco wyższe, niż szyby boczne. W modelu Sowieckiego Autobusa, rzednie szyby mają tą samą wysokość, co boczne.
11. Niestety ceny obu modeli też dzieli przepaść - nowy ClassicBus jest ponad 2 razy droższy niż nowy Sowiecki Autobus (8900 RUB v 3800 RUB).
Parafrazując powiedzenie Raf'a vel. Oldiego, że pasji nie można mierzyć suwmiarką, ja powiem, że pasji nie można mierzyć portfelem - jeśli ktoś chce mieć model Ikarusa 556, warto dołożyć i kupić ClassicBusa.
Dość gadania, czas na zdjęcia...
Model ClassicBus:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia porównawcze wyleciały z powodu zawirowań hostingu.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 23:45, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pią 21:49, 01 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Cześć.
Zapraszam do obejrzenia prezentacji mojego nowego nabytku - Ikarusa 556 z ClassicBus. Różnica między nim, a wcześniejszym modelem z Sowieckiego Autobusa jest kolosalna - między modelami jest przepaść jakościowa. W tej chwili dostępne są 3 różne malowania modelu ClassicBus - biały z czerwonym pasem, biały z czerwonym pasem i oznaczeniami (mój - tablice rejestracyjne, napisy nad drzwiami) oraz cały biały (najdroższy, bo seria tylko 50 sztuk). Soviecki Autobus też jest w dwóch malowaniach - biały z czerwonym pasem (mój, uzupełniony o tablice rejestracyjne) i srebrno-niebieski.
Poniżej zdjęcia samego ClassicBusa, a następnie porównawcze z Sowieckim Autobusem. Porównanie jest ciekawe, bo oba autobusy są w takim samym malowaniu.
Modele różnią się nie tylko samą bryłą, detalami, ale przede wszystkim, jakością wykonania.
Kilka najważniejszych różnic między modelami:
1. ClassicBus ma pojedyncze szyby wmontowane w otwory okienne, dzięki czemu szyby stanowią jedną płaszczyznę ze ścianą modelu. W Sowieckim Autobusie, szyby to pas przezroczystego plastiku zamontowany od wewnątrz, co przy grubej karoserii, daje brzydki efekt głęboko osadzonych szyb.
2. Detale takie jak uchwyty przedniej ściany, wywietrzniki w dachu, tylna klapa, logo - są wykonane w ClassicBus jako osobne elementy, a nie odlane razem z karoserią, co nadaje im bardziej realnego kształtu, zbliżonego do wyglądu w prawdziwym autobusie.
3. Wycieraczki (fototrawione), grill (z głębią), lusterka, oświetlenie w ClassicBusie jest wykonane bardziej finezyjnie.
4. Wloty powietrza pod zderzakiem w Sovwieckim Autobusie są pomalowane pod kolor karoserii, więc praktycznie niewidoczne, bo zlewają się z bryłą (karoserii). W ClassicBusie to osobne elementy, malowane na srebrną, dzięki czemu ładnie się prezentują.
5. ClassicBus ma wiernie odwzorowane felgi Trilexy, w Sowieckim Autobusie falgi to jakieś nieporozumienie.
6. Wnętrza to dwa różne światy kolekcjonerskie - ClassicBus ma osobno montowane fotele w innym kolorze, niż podłoga oraz ładne boczki, dzięki czemu wnętrze "widać" z zewnątrz. W Sowieckim Autobusie wnętrze odlane jest jako monolit z jednego kawałka plastiku z gołymi bocznymi ścianami.
7. Podwozie w ClassicBusie jest odwzorowane z dużo większą ilością detali.
8. W Sowieckim Autobusie poziom wykonania jest dużo niższy - są różnego rodzaju wady lakiernicze (odpryski, krzywe malowanie), wady montażowe (źle dopasowany i zamontowany zderzak), miałem też spory zaciek z kleju na szybie, który na szczęście udało się usunąć. W ClassicBusie takich wad nie ma.
9. Modele mają nieco inne odcienie koloru białego - ClassicBus jest bardziej kremowy.
10. ClassicBus ma poprawną wysokość przednich szyb - są one nieco wyższe, niż szyby boczne. W modelu Sowieckiego Autobusa, rzednie szyby mają tą samą wysokość, co boczne.
11. Niestety ceny obu modeli też dzieli przepaść - nowy ClassicBus jest ponad 2 razy droższy niż nowy Sowiecki Autobus (8900 RUB v 3800 RUB).
Parafrazując powiedzenie Raf'a vel. Oldiego, że pasji nie można mierzyć suwmiarką, ja powiem, że pasji nie można mierzyć portfelem - jeśli ktoś chce mieć model Ikarusa 556, warto dołożyć i kupić ClassicBusa.
|
Dzięki Jarek za prezentację i porównanie dwóch modeli.
Każdy nieślepy widzi różnicę od razu. Ja widziałem również od razu, że ten "Sovietskij" (nazwa zobowiązuje w końcu ) to słaby okaz. No, ale jak nie istniała alternatywa... Można było próbować zrobić z niego model.
Podwozie zabawne - science fiction jak u IXO...
A teraz... szybciutko się go pozbądź i zapomnij o nim Jarek.
Kolor kremowy jak najbardziej prawidłowy, kiedyś śnieżna biel nie występowała w palecie dostępnych lakierów.
Mądrości kolegi Rafa powiadasz...
Model tani może być i powinien być tak samo poprawny merytorycznie jak model drogi, opracowanie właściwej bryły, wymiarów nie generuje kosztów, a suwmiarki i wyszukiwarka google są już dziś dobrem powszechnym nawet w Chinach.
Kosztuje natomiast technologia, materiały, długość procesu produkcji i jego skomplikowanie, a więc model tańszy powinien się różnić uproszczeniami w konstrukcji, mniejszym zdetalowaniem, gorszą powłoką lakierniczą itp
W powyższym przypadku oprócz powyższych uproszczeń (które można przyjąć biorąc pod uwagę czynnik ekonomiczny) mamy również do czynienia z błedami merytorycznymi.
Nikt z kolegów nie zauważył tej prezentacji???
Ten poniższy okaz byłby dobrym uzupełnieniem Twojej kolekcyi, trochę się tego kręciło po PRL.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pią 21:57, 01 Kwi 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Sob 7:29, 02 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Sowiecki Autobus już jest praktycznie sprzedany
Została mi jeszcze wersja przegubowa, czyli model 180, ale nie ma on alternatywy, więc zostaje.
Z tym powiedzeniem Raf'a chodziło bardziej o zachowanie skali czy proporcji do mikronów, a przecież model zawsze jest jakimiś większym kub mniejszym uproszczeniem. Na Motoshowminiatura są userzy, którzy jawnie deklarują, że nie kupują jakiejś gazetówki, bo jest w skali 1:42 po zmierzeniu suwmiarką, a nie w skali 1:43... Paranoja...
Ale swoją drogą polemizowałbym na temat poprawności bryły w modelach "tańszych". Nie koniecznie stworzenie poprawnej bryły będzie równie tanie (lub drogie), co bryły skopanej - chodzi mi o dostępność dokumentacji, zwłaszcza w odniesieniu do modeli historycznych. Tańszy producent, mając problem z dotarciem do szczegółowej dokumentacji, może "chińskimi rączkami" wyrzeźbić coś "na oko" na podstawie zdjęć...
Swego czasu mówiło się, choć nie wiem ile w tym prawdy, że ClassicBus dość mocno kontroluje proces powstawania prototypów (matek?) swoich modeli w Chinach - rzekomo opóźnienia w pojawieniu się kolejnych modeli na rynku były spowodowane zastrzeżeniami co do ich jakości w procesie produkcji.
Być może to jest tajemnica dość dobrych brył modeli autobusów ClassicBusa.
Ikarus na zdjęciach, które pokazałeś, to model 620 - niestety nie ma go w skali 1/43. Na razie jest dostępny tylko w skali 1/72 w węgierskiej serii Ikarus, wydawanej przez Atlas. A tej skali niestety nie zbieram...
Jak tylko ktoś go zrobi w 1/43 na skalę masową, to z pewnością pojawi się u mnie
Pozdrowienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Nie 4:00, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Sowiecki Autobus już jest praktycznie sprzedany
Została mi jeszcze wersja przegubowa, czyli model 180, ale nie ma on alternatywy, więc zostaje.
Z tym powiedzeniem Raf'a chodziło bardziej o zachowanie skali czy proporcji do mikronów, a przecież model zawsze jest jakimiś większym kub mniejszym uproszczeniem. Na Motoshowminiatura są userzy, którzy jawnie deklarują, że nie kupują jakiejś gazetówki, bo jest w skali 1:42 po zmierzeniu suwmiarką, a nie w skali 1:43... Paranoja...
Ale swoją drogą polemizowałbym na temat poprawności bryły w modelach "tańszych". Nie koniecznie stworzenie poprawnej bryły będzie równie tanie (lub drogie), co bryły skopanej - chodzi mi o dostępność dokumentacji, zwłaszcza w odniesieniu do modeli historycznych. Tańszy producent, mając problem z dotarciem do szczegółowej dokumentacji, może "chińskimi rączkami" wyrzeźbić coś "na oko" na podstawie zdjęć...
Swego czasu mówiło się, choć nie wiem ile w tym prawdy, że ClassicBus dość mocno kontroluje proces powstawania prototypów (matek?) swoich modeli w Chinach - rzekomo opóźnienia w pojawieniu się kolejnych modeli na rynku były spowodowane zastrzeżeniami co do ich jakości w procesie produkcji.
Być może to jest tajemnica dość dobrych brył modeli autobusów ClassicBusa.
Ikarus na zdjęciach, które pokazałeś, to model 620 - niestety nie ma go w skali 1/43. Na razie jest dostępny tylko w skali 1/72 w węgierskiej serii Ikarus, wydawanej przez Atlas. A tej skali niestety nie zbieram...
Jak tylko ktoś go zrobi w 1/43 na skalę masową, to z pewnością pojawi się u mnie
Pozdrowienia |
Jarek znasz mnie na tyle i wiesz, że jestem purystą... Odchyłka od skali 1/43 o jednostkę i model do gemyli odsyłam, nie ma litości. Kochany, suwmiarka jest w naszym logo, suwmiarka i lupka, a w lupce co? 1/43... i nic innego, żadne tam 1/42 a już na pewno 1/44...
A z Rafem dla zasady się nie zgadzam, nawet gdyby miał kiedyś tam (w co wątpię ) rację.
W przypadku historycznych pojazdów nie pozostaje nic innego jak rzeźbienie na podstawie własnej interpretacji, analizy dostępnych zdjęć, rysunków etc, to jest przecież właśnie dokumentacja. Może być co najwyżej bardziej lub mniej skąpa.
Nieczęsto zdarza się mieć dostęp do dokumentacji fabrycznej. Ostatnio coraz częściej korzysta się z możliwości skanowania 3D.
A opracować model można dobrze albo po dyletancku, nawet posiadając opasłe tomy dokumentacji, bo... wszystko zależy od podejścia do tematu i ludzi za tym stojących.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Nie 4:03, 03 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:32, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Pablo13 napisał: |
Jarek znasz mnie na tyle i wiesz, że jestem purystą... Odchyłka od skali 1/43 o jednostkę i model do gemyli odsyłam, nie ma litości. Kochany, suwmiarka jest w naszym logo, suwmiarka i lupka, a w lupce co? 1/43... i nic innego, żadne tam 1/42 a już na pewno 1/44...
A z Rafem dla zasady się nie zgadzam, nawet gdyby miał kiedyś tam (w co wątpię ) rację.
A opracować model można dobrze albo po dyletancku, nawet posiadając opasłe tomy dokumentacji, bo... wszystko zależy od podejścia do tematu i ludzi za tym stojących. |
No i jak zwykle - czepia się i czepia. Czepialski taki cokolwiek jest ten Pablo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 18:02, 11 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
To seria Ikarus Collection z Atlas Editions. Szkoda, że w skali 1/76, ale modele są dość przyjemnie wykonane.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 19:26, 05 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:19, 11 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Twardziel z Ciebie. Drążysz temat. Szacun
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
teelek07
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdansk/Antwerpia
|
Wysłany: Pon 0:01, 12 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Odchodząc od Ikarusów na sekundke tylko -pytanie czy na rynku jest model w 1:43 Autosana H09 który nadaje się do postawienia w gablocie bez poczucia wywalonej w błoto kasy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|