 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mascot
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Pon 1:12, 09 Lut 2015 Temat postu: Renault |
|
|
Ot, moje skromne wypociny modelarsko-fotograficzne. Zdjęcia nie są najwyższej jakości, ale pracuję nad tym cały czas
Myślałem o podziale, na poszczególne modele. Stwierdziłem jednak, że nie ma to sensu, bo nie jest to jakaś mega ekscytująca marka, a i każdy doda coś od siebie.
Na obecną chwilę mam prawie 150 modeli tej marki. Największa część należy do Kangoo ( które mam też na co dzień ). W dużej mierze, reszta to modele współczesne ( Megane, Laguna, Scenic ), oraz te z lat 1980 - 2000. Oczywiście i te starsze także posiadam, mimo że są pełne uroku, jakoś preferuję te nieco nowsze.
Z zakresu moich zainteresowań wypadły wszelakie koncepty oraz modele F1. Stawiam na " cywile " oraz okazjonalnie służby państwowe ( Straż Pożarna, Policja ).
Megane I phase I Berline Vitesse
Megane I phase I Classic Vitesse
Megane I phase I Coupe Vitesse
Megane ( Open ) Cabrio 1996 Vitesse
Megane I phase II Berline Vitesse
Megane I phase II Classic Vitesse
Megane Break 1.6 Vitesse
Megane I phase II Cabrio Vitesse
Megane I phase II Coupe Vitesse
Megane II phase I RenaultSport Universal Hobbies
Megane II phase II RS F1 Team & Clio III phase I RS F1 Team ( zestaw limitowany )
Megane III phase I Norev
Fluence phase I Norev
Megane Scenic phase I Vitesse
Scenic I phase II ( model już odseparowany od gamy Megane ) Universal Hobbies
Scenic II phase I Universal Hobbies
Scenic II phase II Universal Hobbies
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mascot dnia Pon 1:26, 09 Lut 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 4:18, 09 Lut 2015 Temat postu: Re: Renault |
|
|
Mascot napisał: | Myślałem o podziale, na poszczególne modele. Stwierdziłem jednak, że nie ma to sensu, bo nie jest to jakaś mega ekscytująca marka, a i każdy doda coś od siebie. |
Dzięki za zainicjowanie nowego tematu.
Jak to nieekscytująca marka? Dla mnie bardzo ekscytująca, ale... mając na uwagę historię, nie współczesność.
Nie bierzesz pod uwagę historycznych modeli renault?
To w wielu przypadkach kamienie milowe w historii motoryzacji.
Cudowne stylizacje przedwojennych linii modelowych, 4CV - jedno z kilku samochodów "ludowych" motoryzujących powojenne społeczeństwa, wspaniała linia tylnosilnikowców od Dauphine po R10, pierwszy hatchback R16 - synonim nowoczesności, elegancji i wygody, no a taki Renault/Rambler (?!) - efemeryda - odpowiedź łącząca dwa Twoje główne nurty zainteresowań motoryzacyjnych...
Warto to mieć w swojej kolekcyi...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 4:21, 09 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 9:18, 09 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Fajne. Lubię "jednomarkowe" tematy kolekcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 1170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pon 9:22, 09 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | Fajne. Lubię "jednomarkowe" tematy kolekcji  |
W Twoim przypadku to PRAWIE prawda z naciskiem na PRAWIE flirtu z LUKSUSOWYMI...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mascot
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Pon 10:38, 09 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Pablo - te modele oczywiście mam.
R10 to niegdyś moje autko marzeń, mówię tu o modelu " okular " po 1968 roku. Mam wersję z 1965 roku, w edycji na 40 - lecie modelu R10.
Dauphine - pomarańczowe z Altaya, chyba najbardziej sensownie wykonany model. Śliczny kolor, z beżem wewnątrz.
4CV - yyy ... nie. Nie rajcowało nigdy mnie to autko. Może dla tego, że nie przepadam za " maluchami " 4CV na pewno tu zobaczysz, w fajnej wersji i bardzo eleganckiej kolorystyce.
O R16 nie mógłbym zapomnieć ! Dopadłem go w - IMHO - najfajniejszym " wykonie "
Są tu i będą inne ważne auta dla historii. I te mniej, i te bardziej; Fuego, R21, R25, 5 Turbo. Spokojnie. Jeszcze ponad 100 modeli w " jednej słusznej skali " i kilkadziesiąt wypierdków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mascot dnia Pon 10:39, 09 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 15:48, 09 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Mascot napisał: | Pablo - te modele oczywiście mam.
R10 to niegdyś moje autko marzeń, mówię tu o modelu " okular " po 1968 roku. Mam wersję z 1965 roku, w edycji na 40 - lecie modelu R10.
|
No tylko niestety nie ma dobrego modelu tego pojazdu w tej drugiej wersji produkcyjnej.
UH na pierwszy rzut oka wygląda fajnie, nawet nienajgorzej wykonany i zdetalowany, ale niestety posiada poważne błędy merytoryczne. W tym wypadku lepiej wypada model pierwszej wersji od IXO, który zapewne posiadasz.
Cytat: | Dauphine - pomarańczowe z Altaya, chyba najbardziej sensownie wykonany model. Śliczny kolor, z beżem wewnątrz. |
Tu w zasadzie podobnie sprawa się ma jak wyżej.
No i zepsuje Ci humor, ta Altaya to IXO i to stare, więc... coś co w przybliżeniu wygląda na dauphine.
To samo truchło niedawno wepchnęli nawet do "znanej i lubianej" serii wydawniczej związanej z PRLem.
4CV to nie jest wcale taki maluch.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 15:50, 09 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mascot
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Pon 16:41, 09 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
UH wybaczam błędy. Mają swoje wady, te z " natury ".
Mi w modelu R10 razi poziom montażu ( pomimo, że wcześniejsze UH miałem czyściutko zmontowane ! ). Miałem uświnione klejem szyby i lusterka. Noszę się od dawna z wymianą na model w kolorze białym, musi pasować do wersji wcześniejszej.
Aha, R10 '65 mam od ... Noreva. tak, ten stary poczciwy plastikowy Norev.
Dauphine - sory, mam jeszcze jedno . Na dioramce z bagażami na dachu. Mi model odpowiada, nie miałem na niego parcia, praktycznie jak na większość modeli Renault sprzed 1980 roku. Powiem Ci, że wolałem np. dołożyć nieco kasy, i kupić oryginalne R25 phase II z Noreva, zamiast wersji z gazetki, które kultowe i piękne nie jest.
W przypadku Renault mam zasadę, że kupuję kolejno upatrzone modele + okazję Czasem gorzej wykonane, ale w ładniejszej dla mnie wersji kolorystycznej. I jak wspomniałem na początku, ciągnie mnie jednak ku nowszym ( ale nie najnowszym ! ) modelom, co nie oznacza, że w przyszłości nie wymienię tych starszych na coś lepiej zmontowanego.
Wieczorkiem dodam kolejną partię modeli
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mascot dnia Pon 16:42, 09 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 23:03, 09 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Witaj Mascott. Z zainteresowaniem obejrzałem Twój wątek i zamieszczone w nim fotki bowiem jestem sympatykiem i użytkownikiem aut francuskich. I choć obecnie są to pojazdy od konkurencji PSA to jednak kiedyś sam byłem szczęśliwym posiadaczem Renówki którą do dziś ciepło wspominam i zmierzam też kiedyś nabyć jej model bo jest dostępny dokładnie w takiej wersji i takim kolorku jaki miałem 16 lat temu. Pokazane przez Ciebie modele nie oceniałem na swój użytek pod kontem jakości wykonania a raczej sentymentu do oryginałów i padło na pierwszą Megane. W 1995 albo 1996 kupił taką (w kolorze "błękit la manche") dobry znajomych moich rodziców i jak na tamte czasy to było auto jak z kosmosu. Oczywiście małomiasteczkowi "znawcy" pukali się w czoło wygłaszając mądrości w stylu: "za te pieniądze to bym wolał z Niemiec beeme albo audice po wypadku na składaka przyciągnąć naciągnąć,wyklepać i prysnąć" ale na mnie wtedy większe wrażenie robiło kupienie nówki-Renówki niż wsiowe druciarstwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mascot
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Wto 16:16, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
petrzask - W tym roku ( 19 paź. ) minie 20 rocznica, polskiej premiery Megane I. Swego czasu, było to najlepiej sprzedające się auto w Europie. W Polsce też święciło sukcesy. Jeśli dobrze pamiętam, w ciągu roku, sprzedano 10 000 egzemplarzy. Kolor o którym wspominasz Błękit la Manche ( 454 ) , bardzo ładny i rzadko spotykany
Znajomy ojca, kupił chwilę po premierze Megane Scenica, w pełnej opcji z podwójnym szyberdachem. Ponoć też, było to auto z kosmosu
Na pierwszy strzał, mój ulubiony model, który mam nadzieję stanie kiedyś w moim garażu, tylko w bardziej klasycznym nadwoziu.
W kolejnych dniach, pewnie dodam kolejne zdjęcia. Częściowo Lagun I generacji oraz troszkę historii.
R21 Nevada phase II Police Nationale Norev
R21 Nevada phase II Norev
Laguna II phase I 2.0 16V Universal Hobbies
Laguna III ph.I Liftback
Laguna III phase I GT Liftback Norev
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mascot dnia Wto 16:20, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Wto 23:03, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Mascot napisał: | petrzask - W tym roku ( 19 paź. ) minie 20 rocznica, polskiej premiery Megane I. Swego czasu, było to najlepiej sprzedające się auto w Europie. W Polsce też święciło sukcesy. Jeśli dobrze pamiętam, w ciągu roku, sprzedano 10 000 egzemplarzy. Kolor o którym wspominasz Błękit la Manche ( 454 ) , bardzo ładny i rzadko spotykany
Znajomy ojca, kupił chwilę po premierze Megane Scenica, w pełnej opcji z podwójnym szyberdachem. Ponoć też, było to auto z kosmosu
Na pierwszy strzał, mój ulubiony model, który mam nadzieję stanie kiedyś w moim garażu, tylko w bardziej klasycznym nadwoziu.
W kolejnych dniach, pewnie dodam kolejne zdjęcia. Częściowo Lagun I generacji oraz troszkę historii.
|
Megane I pierwszej generacji bardzo mi się podobało i śliniłem się, aby je posiąść. Potem zrobili ten ohydny facelifting i się szybko odkochałem...
Megane dwa rzuciło mnie na kolana za swój design, choć niektórzy marudzili na rozwiązania techn. w nim zastosowane. Niestety byłem wtedy już w szponach innej marki, więc też nie stałem się posiadaczem.
To był chyba ostatni raz kiedy jakiś zwykły, współczesny street car codziennego użytku potrafił mnie zachwycić...
R21 Nevada - tego modelu nie posiadam, tu jesteś lepszy, mam za to hatchbacka z UH. Całkiem sympatyczny model jak na tą półkę cenowo/jakościową.
Pamiętam był w Poznaniu jeden taki radiowóz/ewenement zdaje się, że drogówki.
Zawsze bawią mnie takie kierownice grubości koła ratunkowego jak na zdjęciu wnętrza, kurde trzebaby mieć łapy jak bochny żeby to chwycić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 23:28, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Renault 21/Nedada...Podobał mi się jak byłem nastolatkiem ale wtedy w warunkach prowincji można go było zobaczyć na fotkach. Dopiero po 90ych roku jak ludzie zarobili już pierwszą kasę pierwszego roku kapitalizmu zaczęły się pojawiać choć też niezbyt często. Z tych czasów wspomina czasem amerykańską wersję o nazwie Medallion która podobała mi się chyba bardziej niż europa. W temacie Laguny preferuję zaś pierwszą generację tego auta. Te kolejne już nie robiły na mnie większego wrażenia ale może wynika to z tego że przestałem podniecać się współczesną motoryzacją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mascot
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Śro 0:00, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Megane II będę teraz ujeżdżał przez jakiś krótki czas. Może nie w tym najbardziej artystycznym nadwoziu, zwanym " żelazkiem ", a w sedanie. Miłe i wygodne autko. Bardzo je polubiłem po przejażdżce wersją Privilege z pół skórą. Mega mięciuchne fotele i fajne zawieszenie.
Popieram zło liftingu Megane I - ale tylko w wersji Coupe / Cabrio - w starej szacie, wyglądały fajnie, drapieżnie. HB / Classic w mojej opinii, zdecydowanie odmłodniały i nawet dziś wyglądają ciekawie i dość interesująco. Szkoda, że zostawili tą tandetną budowę skrzyni biegów, która lubi puszczać olej na uszczelnieniach
Megane I w kombii gościło u mnie przez 4,5 roku, teraz jest III - też kombi
Masz 21 w liftbacku ? Dawaj mi tu fotki ! I adres !!!
Zapewne za jakiś czas, kupię zielonego z nowo powstałej firmy Odeon.
Co do Nevady. Powiem Ci, że jak na tak stary model, o średnim poziomie wykonania - nie oszukujmy się - cena jest za duża. Za swoją Police dałem 90 zł. Po pierwsze dla tego, że u Michała z modelików. Po drugie, znalazłem uszczerbek na lakierze ( tylny lewy narożnik, widać na foto ). Bez wady chciał stówkę a i tak się unarzekał, że ścinam mu cenę
petrzask - 21 było u nas oferowane w oficjalnej sprzedaży, od roku 1991 czyli 2 lata po wprowadzeniu fazy 2. Za cholerę nie mogę znaleźć polskich wydań prospektów / katalogów do tego modelu.
Medaliona widziałem w Poznaniu, gdy byłem pierwszy raz na MTP - to był chyba 2011 rok. Stała przed halą, ale nie było czasu żeby na nią spojrzeć. Na pewno było to białe kombii. Ciekawym " tworem " z rynku USA, był model Eagle Premier - pokracznie pocięte i zmodyfikowane R25.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Śro 1:13, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Mascot napisał: | Masz 21 w liftbacku ? Dawaj mi tu fotki ! I adres !!!
Zapewne za jakiś czas, kupię zielonego z nowo powstałej firmy Odeon. |
Mam takiego drugiego liftbacka w częściach, jeżeli chciałbyś/lubisz/umiesz sobie podłubać możemy się dogadać.
On miał jakieś felerne podwozie, które się rozleciało, reszta powinna być w moim magazynie części zamiennych.
Odeon? Pierwsze słyszę. Coś bliżej mógłbyś?
Cytat: | Co do Nevady. Powiem Ci, że jak na tak stary model, o średnim poziomie wykonania - nie oszukujmy się - cena jest za duża. Za swoją Police dałem 90 zł. Po pierwsze dla tego, że u Michała z modelików. Po drugie, znalazłem uszczerbek na lakierze ( tylny lewy narożnik, widać na foto ). Bez wady chciał stówkę a i tak się unarzekał, że ścinam mu cenę |
Zgadza się, nie wiem z jakiej dupy ta cena. Generalnie Michał ma dobre albo bardzo dobre ceny, ta Nevada ogólnie jest taka droga.[/list]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Śro 1:14, 11 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mascot
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Śro 1:25, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
O Odeona zahaczyłem całkowicie przypadkiem, grzebiąc na francuskim forum o Renault ( grzebiąc ... oglądając obrazki ). Z tego co poznaję po zdjęciach, są to modele IXO / Altaya, w ładniejszym wydaniu, oraz w edycji limitowanej do 1000 sztuk.
R21 w liftbacku od IXO wychodziło w wersji białej ( seria gazetowa w Hiszpanii, o klasykach lat 80 -tych ) i czerwonej dla Auto Plus ( zapewne Francja ). Nevada to Norev a sedan - Turbo phase I - to Universal Hobbies. Mają rozmach
Od mojej ostatniej wizyty na stronię z modelami Odeona, zdaje się doszedł Panhard 24 BT, a BX dalej w zapowiedziach ...
[link widoczny dla zalogowanych]
Na zagranicznych portalach, ciężko ją wynaleźć za mniej niż 110 zł. Popularne gazetówki mnie nie zadowalają, a o Noreva w wersji cywilnej bardzo ciężko. Wychodziła granatowa, oraz beżowa - na pewno.
Dioramka w Alpach, była kilka lat temu popularna, spokojnie schodziła za mniej niż stówkę. Tą wyrwałem na Święta przez allegro. Była do licytacji, jednak poszedłem na całość i wydałem więcej niż minimalna, ale za to, z gwarancją, że będzie na pewno moja
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mascot dnia Śro 1:26, 11 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Śro 1:30, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Filip, byś se w końcu skołował lusterko do tej białej Megany RS
W marcu będę znów w ASO (o ile nie szybciej ), to możemy zrobić kolejnego spota Podrzucę Ci wtedy Clio RS
Ja to się za łebka najbardziej śliniłem na Fuego - jedna taka jeździła w Cieszynie Bajka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|