Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tatra
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Samochody ciężarowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 6:41, 08 Sty 2020    Temat postu:

JarekS napisał:
Dziś dotarła - Tatra T-148S1 z SSM
...
Model jest na nowo opracowany przez SSM, nie ma nic wspólnego z Tatrami z Premium Classixxs. Różni się od PC wszystkim, nawet proporcjami kabiny.
Jeśli Tatry z Premium CLassixxs są dobre, to SSM jest doskonały - dużo bardziej szczegółowo odwzorowana i z bardziej finezyjnymi detalami.
Myślałem, że będzie podobna do tych z PC, a tymczasem Tatra z SSM prawie mi dupę urwała Smile

No to żeś mnie zaskoczył!!! Shocked
Nie spodziewałbym się, że tak krótko po premierze poprzedniego modelu ktokolwiek chciałby bawić się w nowy projekt!

Bardzo jestem ciekaw porównania.
Może skrobniesz jakąś recenzję? Please!!!

Myślę, że pojawi się również Tatra 138 - na tą bym się pisał.

P.S.: Nie pochwaliłeś się blaszankami jednak... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 2:09, 09 Sty 2020    Temat postu:

Pablo13 napisał:
NP.S.: Nie pochwaliłeś się blaszankami jednak... Sad

Zacznę od dupy strony Smile
Pisząc wcześniej o blaszanych zabawkach, miałem na myśli traktory z Kovap, które pokazałem w osobnym temacie.
Ale OK, Tatry z Kovap też mam - strażacką i dwie rajdowe. Z tym, że to współczesne wyroby, takie same jak dawniej, ale jednak wyprodukowane współcześnie. Taka fotka poglądowa:





Pablo13 napisał:
Myślę, że pojawi się również Tatra 138 - na tą bym się pisał.

W sumie SSM wypuszcza 5 nowych Tatr 138/148 - pomarańczowa wywrotka T-148S1 (moja), pomarańczowo-czerwona wywrotka T-138S1 (czerwona rama, błotniki i grill, reszta pomarańczowa - to malowanie nie podoba mi się), dwie wojskowe Tatry skrzyniowe - zielone w malowaniu czeskiej oraz słowackiej armii (jedna ma plandekę zieloną, druga szarą) i koparka UDS-110 na podwoziu Tatry T-148.



Pablo13 napisał:
Bardzo jestem ciekaw porównania.
Może skrobniesz jakąś recenzję? Please!!!

Ok, ale zdjęcia są z kalkulatora, nieco zniekształcone, ale chodzi o porównanie. Nie mam ostatnio chęci do sięgania po puszkę ze szkłem...
Nie mam identycznej Tatry z PC, jak taka, co kupiłem z SSM (T-148 z jednostronnym kiprem S1) - mam z Premium Classixxs Tatrę T-148 z trójstronnym kiprem S3 oraz T-138 z jednostronnym kiprem S1.
Niemniej jednak można zrobić małe "compare" tych trzech modeli.

Tytułem wstępu. Chronologicznie najpierw PC wypuściło Tatry T-138 i T-148 z kiprami S1 i S3, w różnych malowaniach i te modele uznaliśmy za bardzo dobre w porównaniu do wcześniejszych Tatr z Atlas/DeA. Później SSM wydał Tatrę T-815 z kiprem jednostronnym S1 i ten model był rewelacyjny. Następnie Premium Classixxs wypuściło tą samą Tatrę w identycznym malowaniu, nieco później wyszła z trójstronnym kiprem.
Ale w drugą stronę już było inaczej - widać, że SSMowi zależy bardzo na detalach i Tatry T-138 oraz T-148 opracowane wcześniej przez PC, nie były wystarczająco dobre - SSM opracowało je od nowa. Na szczęście Smile
To takie moje domysły Smile

Zdjęcia w poście niżej.

Największe różnice są "od dołu", ale najpierw o tych "od góry"...
Przede wszystkim kabina w SSM jest ciut większa i ma nieco inne proporcje w stosunku do PC. Wszystkie detale kabiny - klamki, migacze, antenki obrysowe, kierownica są bardziej finezyjne w SSM. Przednie lampy w SSM mają szkło ryflowane, w PC szkło jest gładkie. Przedni zderzak w SSM ma inny kształt niż w PC.
Przednia szyba, patrząc z góry jest bardziej płaska w SSM, podszybie w kabinie jest krótsze.
Rama rurowa ma dużo więcej szczegółów w SSM, niż w PC - jest wierniej odwzorowana. Skrzynia biegów na ramie rurowej również ma więcej detali. Rama w SSM ma inny kształt niż w PC - rozszerza się za kabiną.
Modele różnią się też siłownikami kipra S1, ale nie wiem, czy to błąd w PC, czy po prostu inny rodzaj - te kipry też są różne, jak to było w prawdziwych samochodach. Różnią się pewnie tonażem/przeznaczeniem, ale tematu siłowników nie drążyłem.
Opony w SSM mają wyraźniejszy bieżnik.
Podwozie - tu rządzi SSM, co widać na zdjęciu. Rama rurowa, mosty są dużo bardziej szczegółowe. Spód kabiny w PC to płaska płyta, w SSM mamy widok silnika od spodu. Właściwie nie ma co pisać, zdjęcie mówi wszystko.
Model SSM na żywo wygląda świetnie. Na zdjęciach nie wyszedł tak dobrze, ze względu na refleksy światła i kiepską optykę w "kalkulatorze".
Jedynym minusem w SSM jest plastikowy kiper. W PC kipry są metalowe.
Muszę jeszcze tylko ją zarejestrować w Czechosłowacji Wink

Nie wytrzymałem i zamówiłem jeszcze skrzyniową wojskową z SSM Smile

Może kiedyś zrobię jakąś sesję aparatem, ale na razie nie mam na to zajawki...

Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Sob 9:05, 18 Cze 2022, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 19:15, 15 Sty 2020    Temat postu:

Dotarła Taterka wojskowa:


Ponieważ kabina nie była dokręcona (była nieco luźna), więc postanowiłem ją dokręcić. A jak wiadomo, jeśli coś nie jest dokręcone, to najpierw trzeba to odkręcić, żeby się przekonać, co tam jest... W ten sposób odkryłem prawie cały silnik Smile



Podwozie jest równie zajebiste, jak w wywrotce.
Zostałem prawdziwym Taternikiem Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 18:45, 05 Maj 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 6:08, 19 Sty 2020    Temat postu:

JarekS napisał:
Pablo13 napisał:
NP.S.: Nie pochwaliłeś się blaszankami jednak... Sad

Zacznę od dupy strony Smile
Pisząc wcześniej o blaszanych zabawkach, miałem na myśli traktory z Kovap, które pokazałem w osobnym temacie.
Ale OK, Tatry z Kovap też mam - strażacką i dwie rajdowe. Z tym, że to współczesne wyroby, takie same jak dawniej, ale jednak wyprodukowane współcześnie.

No i SUPER.
Wyobraź sobie, że z tej perspektywy (w zasadzie odległości) nie zauważyłem w ogóle, że to są te blaszaki! To jest duży plus za dobre opracowanie tych pojazdów. Czesi potrafią!
Dzięki za foty.

JarekS napisał:
W sumie SSM wypuszcza 5 nowych Tatr 138/148 - pomarańczowa wywrotka T-148S1 (moja), pomarańczowo-czerwona wywrotka T-138S1 (czerwona rama, błotniki i grill, reszta pomarańczowa - to malowanie nie podoba mi się), dwie wojskowe Tatry skrzyniowe - zielone w malowaniu czeskiej oraz słowackiej armii (jedna ma plandekę zieloną, druga szarą) i koparka UDS-110 na podwoziu Tatry T-148.

Czyli nic dla mnie. Może ostatecznie Twoja opcja, ale nie lubię żółtaczek...

JarekS napisał:
Ok, ale zdjęcia są z kalkulatora, nieco zniekształcone, ale chodzi o porównanie. Nie mam ostatnio chęci do sięgania po puszkę ze szkłem...
Nie mam identycznej Tatry z PC, jak taka, co kupiłem z SSM (T-148 z jednostronnym kiprem S1) - mam z Premium Classixxs Tatrę T-148 z trójstronnym kiprem S3 oraz T-138 z jednostronnym kiprem S1.
Niemniej jednak można zrobić małe "compare" tych trzech modeli.

Tytułem wstępu. Chronologicznie najpierw PC wypuściło Tatry T-138 i T-148 z kiprami S1 i S3, w różnych malowaniach i te modele uznaliśmy za bardzo dobre w porównaniu do wcześniejszych Tatr z Atlas/DeA. Później SSM wydał Tatrę T-815 z kiprem jednostronnym S1 i ten model był rewelacyjny. Następnie Premium Classixxs wypuściło tą samą Tatrę w identycznym malowaniu, nieco później wyszła z trójstronnym kiprem.
Ale w drugą stronę już było inaczej - widać, że SSMowi zależy bardzo na detalach i Tatry T-138 oraz T-148 opracowane wcześniej przez PC, nie były wystarczająco dobre - SSM opracowało je od nowa. Na szczęście Smile
To takie moje domysły

Możliwe, że tak było...
Różnice znaczące i ważne. Gdyby tak jeszcze do tego COMPARE dostawić IXO byłaby równia wzrostowa. Od padła do udanej pozycji. Very Happy
Naprawdę dobry model!

JarekS napisał:
Przede wszystkim kabina w SSM jest ciut większa i ma nieco inne proporcje w stosunku do PC. Wszystkie detale kabiny - klamki, migacze, antenki obrysowe, kierownica są bardziej finezyjne w SSM. Przednie lampy w SSM mają szkło ryflowane, w PC szkło jest gładkie. Przedni zderzak w SSM ma inny kształt niż w PC.
Przednia szyba, patrząc z góry jest bardziej płaska w SSM, podszybie w kabinie jest krótsze.

Ciekaw jestem jak to wygląda względem wymiarów i proporcji orygianału, ale sądzę, że SSM zrobiło to wreszcie prawidłowo.
Co do reszty konstrukcji zapewne jest podobnie. No bo któżby zadawałby sobie trud odtworzenia takich detali bez zachowania wierności i skali. Question Exclamation

Ten metalowy kiper to i fajna rzecz i... przekleństwo. Należy pamiętać, że Znal jest kruchy.
W mojej Tatrze przy pierwszej próbie podniesienia kipra pękło mocowanie. Przy tej masie i delikatności nic dziwnego...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Nie 6:11, 19 Sty 2020    Temat postu:

JarekS napisał:
Ponieważ kabina nie była dokręcona (była nieco luźna), więc postanowiłem ją dokręcić. A jak wiadomo, jeśli coś nie jest dokręcone, to najpierw trzeba to odkręcić, żeby się przekonać, co tam jest... W ten sposób odkryłem prawie cały silnik Smile

Proszę... dorób pokrywę głowicy i otwieraną maskę!
Zostanę Twoim fanem po kres moich dni! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 0:50, 21 Sty 2020    Temat postu:

Badźostwa z IXI/DeA/Atlas nie mam - sprzedałem, jak tylko pojawiły się Tatry z PC, więc taka w tym towarzystwie się nie pojawi.
Co do wymiarów/kształtów - nie mam jakoś natchnienia, żeby szukać i sprawdzać. Wizualnie "bardziej mi pasują" te nowe Tatry z SSM, w sensie, że bardziej przypominają prawdziwe pojazdy, przynajmniej jeśli chodzi o proporcje.
W modelu PC z trójstronnym kiprem (S3) na pewno są nieprawidłowe siłowniki, ponieważ taka konstrukcja podwójnego siłownika z pojedynczą sekcją teleskopu nie miałaby prawa działać właściwie przy odchylaniu kipra na boki. Tu na pewno musi być krótki pojedynczy siłownik z wieloma sekcjami - tylko taki może uchylać kiper na boki.

O pokrywie silnika myślałem (żeby dorobić), ale na otwieraną maskę mnie nie namówisz Smile Technicznie jest to do zrobienia, myślę, że nawet nie byłoby to skomplikowane. Problem w tym, że trzeba by pomalować cały model, bo pocięta kabina będzie tego wymagała. A dopasowanie koloru też będzie trudne... Nie ma bata, trzeba by cały model rozebrać i malować na nowo...

Ale....
Skoro to SSM, to jest duża szansa na kita AVD, jak w przypadku Tatry 815... I tu już można pomyśleć o otwieranej masce Smile
Zresztą, dużą się dzieje... Dla przykładu Skody 706 MTTN i RTTN wyszły w zubożonej wersji, czyli AIST:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wprawdzie kolory trochę z dupy, ale są... Miłośnicy KAPów i innych gazetówek pewno są wniebowzięci Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Może i Tatry czeka taki los...
Osobiście życzyłbym sobie Tatry 138 lub 148 z kiprem trójstronnym S3, pewnie byłby uchylany na wszystkie strony, podobnie jak w Tatrze 815.

Czas pokaże Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 3:43, 29 Sty 2020    Temat postu:

JarekS napisał:
Badźostwa z IXI/DeA/Atlas nie mam - sprzedałem, jak tylko pojawiły się Tatry z PC

I dobrze. Miejsce śmiecia w śmietniku.

JarekS napisał:
W modelu PC z trójstronnym kiprem (S3) na pewno są nieprawidłowe siłowniki, ponieważ taka konstrukcja podwójnego siłownika z pojedynczą sekcją teleskopu nie miałaby prawa działać właściwie przy odchylaniu kipra na boki. Tu na pewno musi być krótki pojedynczy siłownik z wieloma sekcjami - tylko taki może uchylać kiper na boki.

Możliwe. Nie sprawdzałem.

JarekS napisał:
O pokrywie silnika myślałem (żeby dorobić), ale na otwieraną maskę mnie nie namówisz Smile Technicznie jest to do zrobienia, myślę, że nawet nie byłoby to skomplikowane. Problem w tym, że trzeba by pomalować cały model, bo pocięta kabina będzie tego wymagała. A dopasowanie koloru też będzie trudne... Nie ma bata, trzeba by cały model rozebrać i malować na nowo...

Bądź ZUCH!!! Laughing

JarekS napisał:
dużą się dzieje... Dla przykładu Skody 706 MTTN i RTTN wyszły w zubożonej wersji, czyli AIST:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wprawdzie kolory trochę z dupy, ale są... Miłośnicy KAPów i innych gazetówek pewno są wniebowzięci Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Nie jestem miłośnikiem kaparów (tych spożywczych owszem), ani jakichś gówien po taniości, ale ten ciągniczek chętnie przygarnę.
Bardzo dziękuję za INFO!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 11:07, 16 Mar 2020    Temat postu:

Nagle się okazuje, że przez koronawirusa człowiek ma więcej czasu...
Na przykład na robienie zaległych zdjęć modeli Smile

Miniaturki można klikać, żeby otworzyć w normalnej wielkości.

Tatra T148 Strażacka z Schuco. Jak każda Tatra z Schuco, bez podstawki (pudełko ze styropianową wkładką). Model taki sobie... W malowaniu niemieckim, dodane tablice rejestracyjne. Zabudowa od góry w miarę przyzwoita, od spodu wygląda to bardzo zabawkowo. Odkąd pojawiły się Tatry T138/T148 z SSM, Tatry z Premium Classixxs/Schuco mocno "zbladły", ale o tym później. Armatki wodne są tylko nałożone, dzięki czemu można je przekręcać, ale po odwróceniu modelu - wypadają.


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Dwie Tatry wojskowe skrzyniowe - duża i mała. Duża, to Tatra T148 z emblematem czeskiej armii i ściąganą plandeką, model SSM. Mała Tatra, to T805 z Premium Classixxs:


Na początek Tatra T805 - Premium Classixxs. Model jest bardzo mały, niewiele większy od Multikara, ale taki był ten samochód. Jest ładnie wykonany, kabina i podwozie są dość szczegółowe. Nieco słabiej wygląda skrzynia ładunkowa, jest dość prosta. Ale i tak model jest bardzo sympatyczny i godny polecenia. Dodane tablice rejestracyjne:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Tatra T148 z SSM to prawdziwa "petadra". SSM na nowo opracowało Tatry T138 i T148, nie zapożyczając ich od Premium Classixxs. Tatry z SSM są dużo lepiej odwzorowane niż PC i mają znacznie więcej szczegółów. Tatry z PC wyglądają przy SSM dość pokracznie. Śmiem twierdzić, że różnica między Tatrami z SSM a PC jest mniej więcej traka, jak kiedyś między Tatrami Z PC a Atlasowymi/DeA. Nieco później zrobię porównanie tych modeli, gdzie bardziej szczegółowo opiszę różnice. Wszystkie Tatry 138/148 z SSM mają prawie cały silnik (bez górnej pokrywy), który można zobaczyć po odkręceniu kabiny.
Tatra T148 ma zdejmowaną plandekę i ładną skrzynię ładunkową. Niestety burty są lekko odgięte do środka, ale nie będę ich prostował, żeby nie pękły. Poza poprawnymi kształtami i proporcjami kabiny, Tatry z SSM mają świetnie odwzorowane podwozie. Standardowo dodałem tablice rejestracyjne:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Kolejne 2 modele, to modele które ucieszyły mnie najbardziej, z ostatnio kupionych - to Tatry T138 i T148 wywrotki S1 z SSM. Podobnie, jak wcześniejsza wojskowa, mają poprawione kształty i proporcje kabin, nowe ramy, świetnie odwzorowane szczegóły podwozia, silnik, poprawne siłowniki.
Mankamentem (a może nie) są plastikowe kipry. Siłowniki trzeba było przesmarować, bo chodziły dość ciężko, ale to oczywiście nie problem. Modele mają dodane przeze mnie tablice rejestracyjne:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Tatra T138S1 z SSM:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Tatra T148S1 z SSM:


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 18:47, 05 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 11:09, 16 Mar 2020    Temat postu:

Zrobiłem też na nowo porównanie Tatr T138/T148 z SSM oraz Premium Classixxs, ponieważ do kolekcji doszła T138S1 z SSM.

Wszystkie moje Tatry wywrotki:



Tatry z SSM są na nowo opracowane i nie bazują w żadnym stopniu na Premium Classixxs. Wypuszczone wcześniej Tatry T815 z SSM i Premium Classixxs były modelami bliźniaczymi - identycznymi. W Tatrach T138/T148 jest zupełnie inaczej, Tatry z SSM są dużo ładniejsze. Śmiem twierdzić, że różnica między Tatrami z SSM a Premium Classixxs jest taka, jak dawniej między Tatrami z Premium Classixxs a Atlas/DeA.
Tatry z Premium Classixxs wyglądają trochę pokracznie w porównaniu do SSM.
Do porównania poszły Tatry T138S1 z SSM i PC, które są niemal identyczne. Różnią się tylko tym, że Tatra z Premium Classixxs ma z tyłu klapę kipra. Z kolei Tatry T148 różnią się kiprami - T148 z SSM ma kiper jednostronny S1, Tatra T148 z Premium Classixxs ma kiper trójstronny S3. Od razu trzeba dodać, że siłownik kipra w Tatrze T148 z Premium Classixxs jest nieprawidłowy - taki siłownik nie miałby prawa działać poprawnie przy podnoszeniu kipra na boki.
Kabina w SSM jest większa i ma inne proporcje w stosunku do PC. Wszystkie detale kabiny - klamki, migacze, antenki obrysowe, kierownica są bardziej finezyjne w SSM. Przednie lampy w SSM mają szkło ryflowane, w PC szkło jest gładkie. Przedni zderzak w SSM ma inny (właściwy) kształt niż w PC. Nadkola mają różne wycięcia. Ogólnie można powiedzieć, że kabina w Premium Classixxs jest dużo bardziej zaokrąglona w wielu miejscach, przez co wygląda bardziej pokracznie.
Przednia szyba, patrząc z góry jest bardziej płaska w SSM, podszybie w kabinie jest krótsze.
Rama rurowa ma dużo więcej szczegółów w SSM, niż w PC - jest wierniej odwzorowana. Skrzynia biegów na ramie rurowej również ma więcej detali. Rama w SSM ma inny kształt niż w PC - rozszerza się za kabiną.
Modele T138 różnią się też siłownikami kipra S1, ale nie wiem, czy to błąd w PC, czy po prostu inny rodzaj.
Opony w SSM mają wyraźniejszy bieżnik.
Podwozie - tu rządzi SSM, Rama rurowa, mosty są dużo bardziej szczegółowe. Spód kabiny w PC to płaska płyta, w SSM mamy widok silnika od spodu. Po odkręceniu kabiny w SSM okazuje się, że model ma prawie cały silnik (bez górnej pokrywy).
Jedynym minusem w SSM jest plastikowy kiper. W PC kipry są metalowe.
Bez wątpienia, to starcie zdecydowanie wygrywają modele SSM.



Tatra T138S1 SSM vs Tatra T138S1 Premium Classixxs:







Kabiny:








Ramy i kipry:






Widok z góry:


Podwozia:


Silnik w modelu SSM:




Tatra T148S1 SSM vs Tatra T148S3 Premium Classixxs:







Kabiny:








Ramy i kipry:






Widok z góry:


Podwozia:


Silnik w modelu SSM:


Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 18:48, 05 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Wto 15:18, 17 Mar 2020    Temat postu:

Bardzo ciekawe porównanie i ładne foty. Przyjemnie to się czyta i ogląda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 1:33, 16 Maj 2020    Temat postu:

Kolejna fajna Tatra z SSM dołączyła do kolekcji - T148 NT 6x6 (ciągnik siodłowy):



Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Sob 10:53, 16 Maj 2020    Temat postu:

W swoim czasie ciagały na budowach naczepy z betoniarą -zgrabny model

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kraeuter




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:12, 17 Maj 2020    Temat postu:

Jako zbieracz małych "zapierdalaczy" Laughing z przyjemnością oglądam "wagę ciężka" motoryzacji, zwłaszcza modele coraz lepiej wykonane SUPER

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 22:45, 18 Lip 2020    Temat postu:

Od jakiegoś czasu w kolekcji jest Tatra T148 NT - ciągnik siodłowy z SSM. Oczywiście została zarejestrowana w Czechach.
Model jest świetnie zrobiony, jak wcześniej prezentowane wywrotki i skrzyniowa, ale na ciągniku siodłowym pięknie widać wszystkie szczegóły ramy, skrzyni biegów, mostów, etc. Podobnie, jak pozostałe nowe Tatry T148/T138 z SSM, ciągnik siodłowy również ma prawie cały silnik (poza górną częścią).
Zapraszam do oglądania, miniaturki można klikać w celu powiększenia.



[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Na razie nie mam pomysłu na naczepę, więc póki co zestawiłem ją z naczepą wywrotką MAZ:



[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Podobne zestawy jeździły w rzeczywistości:
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście tutaj naczepa wywrotka jest czeska, ale podobna do Maza.
Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekS




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 16:28, 15 Wrz 2020    Temat postu:

Dla odmiany, coś nowszego.
Kawał fajnego modelu - Tatra Terrno1 6x6 od Kaden'u:



Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Samochody ciężarowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 7 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin