 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Pią 6:50, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Oj ciężkie to one są
Może i nie są zgodne tu i ówdzie merytorycznie, ale i tak mają fajny klimat. 148 dla mnie zdecydowanie lepsza z Premum Classixx niż z Atlasa/IXO...
138 ma bardzo klimatyczny ten grill No i te pochylone koła - szczegół, który wyróżnia Tatry i jak dla mnie, jest obowiązkowy w modelu
Co do ciężaru, ja pamiętam z dzieciństwa radzieckie zabawki - MAZy i Kamazy (z Eleconu). Od innych zabawek odróżniał je przede wszystkim ciężar. A, że były bardzo pożądane, sentyment do ciężkich miniatur pozostał
Z modelem Tatry 813 Kolos jest pewna ciekawostka... Otóż jak jeszcze działałem w PJS, były plany stworzenia modelu przyczepy-platformy ZREMB P-402. Kupiliśmy nawet kit takiej przyczepy w skali 1/87:
[link widoczny dla zalogowanych]
Plan był taki, żeby przeskalować ten kit do 1/43. Moja Tatra została kupiona w celu przeróbki na ciągnik balastowy 6x6, które to ciągniki często jeździły z tymi przyczepami. Przeróbka nie byłaby wcale taka straszna - kabina ta sama, przeróbki wymagałby zderzak i nadkola. Oczywiście inne koła i paka do zrobienia od podstaw. No i skrócenie ramy do 6x6 (z innym rozstawem osi).
Ale póki co, model ZREMBa nie doszedł do skutku, choć podobno Janusz cały czas o niej myśli i ma coś tam przygotowane.
Ale Tatra przerobiona nie będzie... Co najwyżej mogę użyczyć np, kabinę do skopiowania, ale podejrzewam, że Jarek Chmielnicki i tak wyrzeźbi taką Tatrę od podstaw.
Pozdrowienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Sob 3:23, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: |
Co do ciężaru, ja pamiętam z dzieciństwa radzieckie zabawki - MAZy i Kamazy (z Eleconu). Od innych zabawek odróżniał je przede wszystkim ciężar. A, że były bardzo pożądane, sentyment do ciężkich miniatur pozostał
|
No widzisz, to jesteś kolejny z takim postrzeganiem...
Cytat: | Z modelem Tatry 813 Kolos jest pewna ciekawostka... Otóż jak jeszcze działałem w PJS, były plany stworzenia modelu przyczepy-platformy ZREMB P-402. Kupiliśmy nawet kit takiej przyczepy w skali 1/87:
[link widoczny dla zalogowanych]
Plan był taki, żeby przeskalować ten kit do 1/43. Moja Tatra została kupiona w celu przeróbki na ciągnik balastowy 6x6, które to ciągniki często jeździły z tymi przyczepami. Przeróbka nie byłaby wcale taka straszna - kabina ta sama, przeróbki wymagałby zderzak i nadkola. Oczywiście inne koła i paka do zrobienia od podstaw. No i skrócenie ramy do 6x6 (z innym rozstawem osi).
|
Model w H0 piękny, to jest to!
W "43", tak jak Ci pisałem prywatnie, za dużo grzebania, za mało potencjalnych zainteresowanych. A byłby fajnym "polonikiem".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Sob 18:56, 31 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dla mnie najlepszy model ostatnich kilku lat - Tatra 815 S1 SSM:
W towarzystwie Tatr z Premium Classixx:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 23:14, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Nie 5:42, 01 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Dla mnie najlepszy model ostatnich kilku lat - Tatra 815 S1 SSM |
Model zajebisty, przyznaję w 100%!
Pięknie zdetalowany model, co już zresztą wcześniej deklarowałem.
Jarku, co z tym żółtaczkowym tłem... oczka wyżera.
Fajnie, że Twoje Taterki wzbogaciły się o młodszego brachola dla mnie jednak za młodego. Choćby i dziś wracając Uberem z impry sylwestrowej widziałem taką wywrotkę będącą w służbie czynnej, przy drodze, a to jest dla mnie znakiem zbytniej młodości.
Tatra zrobiła drastyczny skok technologiczny patrząc na powyższe zdjęcie o porównując modele.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 1:46, 02 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 14:46, 01 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Aaaa, bo na razie nie mam innego koloru tła...
W drodze jest jeszcze jeden model Tatry i to jeszcze nowszej - 8x8 Terrno z Kadenu.
Układ napędowy Tatry to naprawdę ewenement. W modelu Tatry 815 z SSM jest to dużo ładniej i dokładniej odwzorowane, włącznie z tym, że koła prawej strony pojazdu są nieco przesunięte do przodu w stosunku do kół lewej strony. Tego nie ma w modelach 138 i 148 od Premium Classixx, gdzie koła są symetryczne względem siebie po prawej i po lewej stronie. Tymczasem, w rzeczywistości koła są asymetrycznie względem siebie na danej osi (choć tu należy mówić o półosiach, a nie całych osiach). I właśnie między innymi dlatego model SSMu jest taki zajebisty.
Tą asymetryczność kół widać tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 1:55, 02 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Aaaa, bo na razie nie mam innego koloru tła...
W drodze jest jeszcze jeden model Tatry i to jeszcze nowszej - 8x8 Terrno z Kadenu.
Układ napędowy Tatry to naprawdę ewenement. W modelu Tatry 815 z SSM jest to dużo ładniej i dokładniej odwzorowane, włącznie z tym, że koła prawej strony pojazdu są nieco przesunięte do przodu w stosunku do kół lewej strony. Tego nie ma w modelach 138 i 148 od Premium Classixx, gdzie koła są symetryczne względem siebie po prawej i po lewej stronie. Tymczasem, w rzeczywistości koła są asymetrycznie względem siebie na danej osi (choć tu należy mówić o półosiach, a nie całych osiach). I właśnie między innymi dlatego model SSMu jest taki zajebisty.
Tą asymetryczność kół widać tu:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Na tło polecam coś z palety delikatnych, pastelowych neutralnych kolorów: szarości, zszarzałe beże, zszarzałe zielenie etc o matowym, może być strukturalnym wykończeniu. Dostępne m.in. w sklepach dla artystów plastyków, od kilku złotych za arkusz 100x70 o gramaturze powyżej 120g/m kw.
O tym, że napęd Tatr jest bardzo oryginalny , o nietypowej konstrukcji wiedziałem, ale o asymetrii jakoś nie doczytałem dotychczas.
Co ma na celu ten zabieg?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Smoke
Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 2:07, 02 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżeli nie chodzi i to, że tak im wyszło z konstrukcji mostów, to może ma to jakiś związek z lepszym pokonywaniem nierówności? Podobnie sytacja wygląda w większości czołgów, całe zawieszenie jest względem siebie przesunięte (lewo/prawo)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
itd itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pon 2:16, 02 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Smoke napisał: | Jeżeli nie chodzi i to, że tak im wyszło z konstrukcji mostów, to może ma to jakiś związek z lepszym pokonywaniem nierówności? Podobnie sytacja wygląda w większości czołgów, całe zawieszenie jest względem siebie przesunięte (lewo/prawo)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
itd itp |
Hmmm, też tak mi to intuicyjnie do głowy przyszło, ale jakie jest praktyczne uzasadnienie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Wto 0:45, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Gdzieś wyczytałem, choć teraz nie przypomnę sobie, gdzie to było... Chodziło po prostu o budowę mostów, która wymusiła tą asymetryczność.
Ciekaw jestem, czy taka asymetryczność była w jakiś sposób odczuwalna przy prowadzeniu pojazdu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Wto 0:47, 03 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Smoke
Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 3:32, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Też mi się wydaje, że wynikało to jedynie z konstrukcji, czy było czuć - szczerze wątpię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:26, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
W czołgach przesunięcie wymuszone jest brakiem miejsca na długie drążki skrętne (długość prawie równa szerokości "wanny pancernej") kadłuba, na których mocowane są ramiona wahaczy wzdłużnych kół nośnych. Z napędem nie ma to nic wspólnego.
Natomiast w Tatrze:
[link widoczny dla zalogowanych]
Lekkie przesunięcie kół, przy zachowaniu ich równoległości, w pojazdach jeżdżących z takimi prędkościami, w miejscach raczej nie wymuszających specjalnej precyzji prowadzenia nie ma większego znaczenia, aczkolwiek kinematyka skrętu w lewo/prawo jest nieco inna.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Wto 19:26, 03 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Nie 23:01, 22 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Kolejna Tatra w kolekcji - model TerrNo 1. "Wiekowo" nie za bardzo pasuje do kolekcji (pojazd pojawił się w 2004 roku), ale po pojawieniu się T815 z SSM, uznałem że TerrNo 1 będzie dobrym uzupełnieniem.
To trzecie wcielenie modelu Tatry produkowanej przez Kaden - pierwsza edycja to modele czerwone, drugie - żółte i trzecie - niebieskie.
Model jest fantastyczny - ma "pracujące" zawieszenie na półosiach, skrętne przednie koła z odpowiednim przełożeniem pierwszej i drugiej osi, unoszoną kabinę i kiper. A do tego jest bardzo ciężki. Wisienką na torcie jest osłona rury wydechowej z delikatnej ażurowej blaszki.
Model znałem ze zdjęć, ale zaskoczył mnie dość mocno, gdy w końcu trafił do moich rąk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Śro 15:17, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Kolejna Tatra w kolekcji - model TerrNo 1. "Wiekowo" nie za bardzo pasuje do kolekcji (pojazd pojawił się w 2004 roku), ale po pojawieniu się T815 z SSM, uznałem że TerrNo 1 będzie dobrym uzupełnieniem.
To trzecie wcielenie modelu Tatry produkowanej przez Kaden - pierwsza edycja to modele czerwone, drugie - żółte i trzecie - niebieskie.
Model jest fantastyczny - ma "pracujące" zawieszenie na półosiach, skrętne przednie koła z odpowiednim przełożeniem pierwszej i drugiej osi, unoszoną kabinę i kiper. A do tego jest bardzo ciężki. Wisienką na torcie jest osłona rury wydechowej z delikatnej ażurowej blaszki.
Model znałem ze zdjęć, ale zaskoczył mnie dość mocno, gdy w końcu trafił do moich rąk.
|
Zacząłeś, zaciekawiłeś... Napisz proszę co Ciebie tak zaskoczyło.
Moim zdaniem, sądząc po zdjęciach, kolejny świetny model ciężarowej Tatry w kolekcji.
Sama Tatra - dowód na to jak mądrym zarządzaniem zasobami można utrzymać, rozwinąć znaną i cenioną markę.
Zawsze tak bardzo zazdrościłem Czechom ich przymiotów...
Specjalnie dla Ciebie Jarek. Tatra 815 niemalże obok mojego domu (rozbudowa firmy Apart). Ciągle w czynnej służbie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Śro 15:19, 01 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 596
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Pią 22:45, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Ciul ze mnie
Napisałem posta i miałem wstawić zdjęcia, ale o nich zapomniałem...
Model mnie zaskoczył przede wszystkim wagą. Jest bardzo ciężki. Wszystko jest z metalu, prawie nie ma plastikowych elementów.
Bardzo fajnie wygląda to pracujące zawieszenie i skrętne koła na dwóch osiach z odpowiednim przełożeniem. Osłona rury wydechowej jest z ażurowej blaszki fototrawionej z bardzo małym "oczkiem".
Model świetny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 23:15, 04 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pablo13
–-–-–-–-–

Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(
|
Wysłany: Pią 23:03, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
JarekS napisał: | Ciul ze mnie
Napisałem posta i miałem wstawić zdjęcia, ale o nich zapomniałem...
Model mnie zaskoczył przede wszystkim wagą. Jest bardzo ciężki. Wszystko jest z metalu, prawie nie ma plastikowych elementów.
Bardzo fajnie wygląda to pracujące zawieszenie i skrętne koła na dwóch osiach z odpowiednim przełożeniem. Osłona rury wydechowej jest z ażurowej blaszki fototrawionej z bardzo małym "oczkiem".
Model świetny. |
B-O-S-K-A!
To, że cała metalowa jeszcze bardziej daje jej na plus. Jak 148 z Premium Classixxs. Waga ciężka to waga ciężka, nie ma plastykowej ściemy!
Gratulacje z okazji fajnego nabytku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|