 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:32, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
flopio napisał: | Ferrari 512 S Speciale, Pininfarina 1969 |
Pytanie było chyba za łatwe
Teraz Ty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pon 21:33, 20 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
flopio
–-–-–-–-–

Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pon 22:53, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Myślę, że z tym samochodem nie będzie problemów, ale jeśli do jutra nie będzie odpowiedzi, podam wskazówki. Historia producenta tego samochodu jest całkiem ciekawa, jak wielu innych zresztą, ale moja poprzednia praca miała pewien związek z tą firmą.
Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 7:47, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | flopio napisał: | Ferrari 512 S Speciale, Pininfarina 1969 |
Pytanie było chyba za łatwe |
To pytanie wcale nie było łatwe, przynajmniej dla mnie
Tego auta najzwyczjniej nie znałem...
Co do wczorajszej zagadki Flopio jest to Matra Djet.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
flopio
–-–-–-–-–

Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Wto 10:05, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | Kraeuter napisał: | flopio napisał: | Ferrari 512 S Speciale, Pininfarina 1969 |
Pytanie było chyba za łatwe |
To pytanie wcale nie było łatwe, przynajmniej dla mnie
Tego auta najzwyczjniej nie znałem...
Co do wczorajszej zagadki Flopio jest to Matra Djet. |
Wiedziałem, że to będzie za proste... Czekamy na następną zagadkę od Przemka.
A jeśli chodzi o związek mojej pracy z firmą Matra, pracowałem w firmie Simatra (producent cystern). Jak nie trudno zauważyć nazwy są bardzo zbieżne. Właściciel firmy Simatra pracował kiedyś w firmie Matra i zawdzieczając tej firmie duże doświadczenie zawodowe w nazwie swojej firmy umieścił Matrę. Swoją drogą ten właściciel startował w wyścigach formuły 2 w latach ok. '69, '70. Jednak z tego co wiem bez większych sukcesów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 11:31, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Bardzo ciekawa historia z tą Simatrą której produktów do dziś nie znałem choć trochę interesuję się transportem ciężarowym. Jej właściciel z tyloma doświadczeniami zawodowymi i sportowymi to chyba musi być ciekawą postacią...
Czas na moją dzisiejszą zagadkę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 20:22, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Mała podpowiedź: pokazany samochód jest produkcji brytyjskiej firmy działającej nie przerwanie od 1958roku do dziś. W trakcie swojej działalności owa firma produkowała zarówno auta drogowe jak i wyczynowe ale u nas jest niestety mało znana. W tym roku ( i w ostatnich latach też) prototyp tej marki zaliczany do klasy LMP1 startował w 24h LeMans...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 21:40, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ELVA COURIER LUB 160GT ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 22:00, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Niestety to nie jest poprawna odpowiedź. Elvy nie było na liście startowej 24h Le Mans 2010
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 7:45, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Chyba ta zagadka jest trochę za trudna. Pokazany pojazd to Ginetta G21 produkowana w latach 1973-78. Auto o nadwoziu z włókna szklanego napędzał silnik Rapier o poj. 1,7l lub ( w kilku egzemplarzach) Ford 3,0.
Gdybym kiedyś miał kupić jakiegoś klasyka w 1:1 kto wie czy nie należało by poszukać właśnie Ginetty lub podobnego nieznanego u nas sportowego anglika. Tak trochę na przekór stereotypom, bo przecież zabytkowy anglik to wcale nie koniecznie musi być Jaguar, MG czy Healey.
To zadaję kolejną zagadkę, mam nadzieję łatwiejszą od poprzedniej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 8:38, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
No, teraz to co innego...
Alfa Bertone Carabo
Co do Ginetty: czy oni sami projektowali (projektują) swoje nadwozia?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Śro 9:00, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 8:58, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Tak jest-prezentowanym autem jest Carabo. Kraeuter- Twój ruch
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 9:37, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | Co do Ginetty: czy oni sami projektowali (projektują) swoje nadwozia? |
Ginetta do lat 90-ych była niezależną firmą rodzinną prowadzoną przez 4braci Walklett wśród których Travers był odpowiedzialny za stylizacje nadwozi. Jak było po tym kiedy firmę sprzedali-tego nie wiem. Ale nie doczytałem się żeby ktoś znany stał za nadwoziami współczesnych Ginett'.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:18, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź nt. Ginetty. Pytałem, bo to nadwozie (G21) bardzo mi coś przypominało...
A teraz :
[link widoczny dla zalogowanych]
Uwaga: pytanie jest trochę (a może nie trochę... ) "podchwytliwe" !
Dalej - dla zainteresowanych - zdjęcie-perełka i malutki quiz dodatkowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na zdjęciu widoczny jest dość potężny silnik oraz 3 ludzi (w bardzo ważnym dla ich życiorysów momencie), którzy MOCNO zapisali się w historii motoryzacji włoskiej i nie tylko.
Kto ma ochotę - proszę o odpowiedź - kim są ci dżentelmeni... :
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Śro 10:23, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Śro 10:42, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ferruccio Lamborghini, GianPaolo Dallara i Giotto Bizzarrini oglądają pierwszy silnik V12 Lamborghiniego.
Zdjęcie tych trzech facetów powinienem sobie powiesić nad biurkiem zamiast Lenina, Marxa i Engelsa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:59, 22 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | Ferruccio Lamborghini, GianPaolo Dallara i Giotto Bizzarrini oglądają pierwszy silnik V12 Lamborghiniego.
Zdjęcie tych trzech facetów powinienem sobie powiesić nad biurkiem zamiast Lenina, Marxa i Engelsa...  |
Brawo. Tak, to fantastyczne zdjęcie. Kawał historii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|