 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Nie 20:13, 10 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
To prawidłowa odpowiedź!
BRAWO
Prosimy o następne zdjęcie z zagadką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:37, 10 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
OK
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:25, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie - ten profil to za mało danych, poddaję się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
flopio
–-–-–-–-–

Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pon 13:35, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moje pierwsze skojarzenie było z Mercedesem 300SL, jakimś prototypem może, ale spojrzenie na szczegóły i już widać, że to nie on...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:43, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Przyznaję, że to trudna zagadka. Ostatnio wpadło mi w ręce opracowanie dotyczące bardzo znanej marki i z niego pochodzi fotka - wcześniej nie miałem pojęcia o istnieniu wykonanej w dwóch egzemplarzach wersji coupe.
A tu jeszcze dwie fotki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Pon 15:46, 11 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pon 16:58, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Ja wywieszam białą flagę-nie znam tego auta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Pon 21:08, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | Ja wywieszam białą flagę-nie znam tego auta. |
Ja także.
Chociaż pierwsze skojarzenie:Syrena Sport
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:14, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Zagato jest najbliżej rozwiązania .
Teraz chyba będzie łatwiej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zagato
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Bydgoszczy
|
Wysłany: Pon 21:46, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Skoda???
Ale jaki model???
No nie wiem.
Szukam,szukam i nic nie wyskakuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fogarty
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:39, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
1100 OHC Coupe
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest nawet model w skali 1/87:
[link widoczny dla zalogowanych]
A teraz czas na zagadkę od zagato.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Pon 22:41, 11 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:33, 12 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
fogarty napisał: | 1100 OHC Coupe |
Smutny plagiat Lambo GTV + Ferrari 375 + Boano... + whatever = ciekawostka, ale projekt niespecjalnie autorski
Wygląda na to, że nasi bracia też próbowali "wyklepać" coś, co zbliżałoby nas do umykającego Zachodu... gięcie blachy w szopie jeszcze jakoś im szło (podobnie, jak w przypadku Syrenki), ale z napędem było już trochę słabo...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Wto 8:40, 12 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 9:59, 12 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | Wygląda na to, że nasi bracia też próbowali "wyklepać" coś, co zbliżałoby nas do umykającego Zachodu... gięcie blachy w szopie jeszcze jakoś im szło (podobnie, jak w przypadku Syrenki), ale z napędem było już trochę słabo...  |
Darku, nie bądź taki surowy dla naszych braci z południa. Czytałeś w linku Fogartyego parametry silnika tego autićka? 92 do 100KM przy 7500obr/min z silnika o pojemności 1089cm to dobry wynik jak na koniec lat 50-ych. Oczywiście w stosunku do Ferrari i innych aut supersportowych z tego okresu wydaje się to śmieszne ale w swojej klasie pojemnościowej to chyba nie był zły wynik...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:27, 12 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
petrzask napisał: | Kraeuter napisał: | Wygląda na to, że nasi bracia też próbowali "wyklepać" coś, co zbliżałoby nas do umykającego Zachodu... gięcie blachy w szopie jeszcze jakoś im szło (podobnie, jak w przypadku Syrenki), ale z napędem było już trochę słabo...  |
Darku, nie bądź taki surowy dla naszych braci z południa. Czytałeś w linku Fogartyego parametry silnika tego autićka? 92 do 100KM przy 7500obr/min z silnika o pojemności 1089cm to dobry wynik jak na koniec lat 50-ych. Oczywiście w stosunku do Ferrari i innych aut supersportowych z tego okresu wydaje się to śmieszne ale w swojej klasie pojemnościowej to chyba nie był zły wynik...  |
Nie jestem wcale surowy. Chodzi mi raczej o brak samodzielnej koncepcji, co powoduje brak... indywidualności
Takie "sny o potędze" - w sumie fajne, zwłaszcza w TAMTYCH realiach
A takiej mocy jednostkowej w drogowych samochodach nawet Ferrari, z 6 podwójnymi gaźnikami i 4 wałkami rozrządu wtedy jeszcze nie osiągał...
Być może wynikało to jednak z minimalnej, założonej trwałości silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Wto 10:59, 12 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | Takie "sny o potędze" - w sumie fajne, zwłaszcza w TAMTYCH realiach |
Właśnie. W Czechach komunizm był znacznie bardziej ortodoksyjny i restrykcyjny niż u nas ale nie przeszkadzało to w rozwoju motoryzacji i sportów motorowych. Skoda jest przecież obecna w sporcie motorowym praktycznie bez przerwy przez cały okres powojenny czego nie można było powiedzieć o naszych fabrykach. Myślę że to także dzięki zaangażowaniu w motorsport zaawansowanie konstrukcyjne i jakość czeskich pojazdów była najwyższa z byłych demoludów. A za tym szedł pozytwy wizerunek czaskich marek u klientów który trwa do dziś.
Wszyscy śniliśmy o potędze. Ale sen dla snu nierówny bo jeśli marzenia można porównywać ilością koni mechanicznych to Czesi nas pobili na głowę. Syrena Sport-25KM a Skoda 1100-100KM. Czeskim inżynierom jak widać nie podcinano skrzydeł tak jak naszym...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:42, 12 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Przemysł Czech był przed wojną świetnie rozwinięty, nie bez dużego udziału (w tym kapitałowego) Austriaków i Niemców... Technika, a także jej szerzej pojęta kultura, pochodziła głównie z Niemiec, gdzie studiowali i praktykowali czescy inżynierowie... Kilka znanych firm m.in. produkujących samochody - przetrwało wojnę.
Pomińmy ich losy wojenne, postawę Czechów i skutki tych "losów" i postaw... a zwłaszcza ich wpływ na ocenę udziału Czech w wojnie przez Stalina...
Zniszczeń wojennych Polski i Czech nie da się porównać, stąd i nie taka sama baza i nie taka sama nadbudowa...
A tradycyjne powiązania po '89 natychmiast odżyły i to z dobrym skutkiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|