Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co nowego w moim zbiorku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 25, 26, 27  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fogarty




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:57, 29 Paź 2012    Temat postu:

Uroczy, a jakże. Czerwony, dwudrzwiowy... Te "kawałki" podobają mi się najbardziej:


W pojedynkę można by "skillować" temat "jaki to samochód".
Oczywiście chętnie włączyłbym do zbiorku. A jak to się stało, że jeszcze nie poprawiłeś tylnych lamp?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Pon 21:58, 29 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 22:25, 29 Paź 2012    Temat postu:

Ech, zauważyłeś... No właśnie, męczy mnie to, ale obawiam się, że bez uszkodzenia powłoki lakieru nie da się, więc łamię się.
Taa, te okrągłe klosze lamp mają nieodparty urok, no i z czym mi się najbardziej kojarzą? Ferrari wiadomo, ale dla mnie osobiście Manta, czerwona, którą przewieziono mnie po raz pierwszy w życiu z szybkością ponad 200...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fogarty




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:48, 29 Paź 2012    Temat postu:

Eee, przecież wiadomo jakie było moje skojarzenie:


Niestety Mantą przejechałem się dopiero na studiach, w dodatku nie A a tylko B.

P.S. Przy okazji znalazły się przykładowe maluchy w "tym" stylu:

i stylowy Audi:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Pon 22:56, 29 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 22:53, 29 Paź 2012    Temat postu:

Ta Manta na fotce wygląda na troszkę zamęczoną przez komunę. Manta B, wiadomo, odgrzewany kotlet...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fogarty




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:29, 31 Paź 2012    Temat postu:

Jeszcze "w stylu DBS" Wink.
Wiem, wiem, nie te kołpaki i opony ale za to wygląda powiedzmy "luksusowo". Pomarańczowa mi się nie podobała, a zresztą byłem pewien że wyjdzie także czerwona już z właściwymi kołpakami i pewnie wkrótce u mnie zaparkuje.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 19:39, 31 Paź 2012    Temat postu:

Uważam że ta Skoda w kolorze żółtym wygląda bardzo dobrze, ma dzięki niemu klimat szalonych dyskotekowych lat 70ych. Nie jestem jakimś specjalnym znawcą tego pojazdu, więc zapytam co jest nie tak z tymi kołami? Konfabulacja Neo? W rzeczywistości takich nie było?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fogarty




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:53, 31 Paź 2012    Temat postu:

Podobno Czesi byli oburzeni, może nieścisłości było więcej, ale akurat te pamiętam Wink.
Na zdjęciu poniżej seria druga i seria trzecia. Nasz model to seria "co najmniej" trzecia i takie były już z charakterystycznymi kołpakami. Sam szukałem zdjęć fabrycznych serii trzeciej ze starymi kołpakami i nigdzie nie znalazłem. A opony z białymi paskami to już zupełna fantazja.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Śro 19:54, 31 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 20:32, 31 Paź 2012    Temat postu:

Ech, ta komuna: Manta podmęczona, ale ten 850 coupe... Shocked taki właśnie był los rzadkich, rzadszych, zagranicznych pojazdów w tamtym czasie, w tym miejscu na ziemi. Evil or Very Mad Ciekawostka totalna - ten Audi 100 coupe na gdańskich blachach, niezła ekstrawagancja, zastanawia mnie zawsze przy okazji takich zdjęć: kto tym wtedy jeździł???
Klimacik (a w zasadzie smrodek) komuny na tych fotach oddany jest b. trafnie.

Sympatyczny i najmniejszy z linii
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 20:41, 31 Paź 2012    Temat postu:

Hmm...Wiesz Fogarty, jeśli o niegodności kołpaków czy opon przeczytał bym w wiarygodnej książce czy wiodącym czeskim czasopiśmie traktującym o klasycznej motoryzacji to brałbym takie opinie poważnie. Jeśli zaś owe osądy są dziełem internetowych "znawców" z czeskich for którzy z dużą dozą prawdopodobieństwa odpowiadają poziomem wiedzy naszym KAP-usiom to raczej bym nie brał do głowy. Neo jako wzór mogło przecież brać jakąś eksportową wersję na rynek np. holenderski która mogła mieć akurat takie kołpaki i opony z bandażami założone przez importera a czeskie grono z pewnością nastoletnich fachowców czerpiących głębię swej wiedzy z gazetek dołączonych do modeli może o tym najzwyczajniej nie wiedzieć. Tak więc nie ma co się przejmować bo model wygląda naprawdę fajnie. Inna sprawa że kołpaki nawiązujące designem do kutych Fuchsów z Porsche są kultowym dopełnieniem R-ki więc chyba najlepszym wyjściem jest mieć dwie wersje modelu Skody. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 20:53, 31 Paź 2012    Temat postu:

Pablo13 napisał:
Ciekawostka totalna - ten Audi 100 coupe na gdańskich blachach, niezła ekstrawagancja, zastanawia mnie zawsze przy okazji takich zdjęć: kto tym wtedy jeździł???


Faktycznie ciekawe...Wiele osób zwłaszcza młodszych wiekiem błędnie sądzi że takimi zachodnimi autami jeździli komunistyczni bonzowie a'la towarzysz Winnicki i jego BMW. Na podstawie moich wspomnień z PRL śmiem twierdzić że mogło być inaczej. Przynajmniej w moich okolicach zachodnimi samochodami poruszali się głownie lekarze, księża oraz przedstawiciele prywatnej inicjatywy czyli "badylarze". Przedstawiciele lokalnych władz jeśli już to użytkowali te pojazdy jakie były dostępne na talon a więc raczej rodem z PRL i KDL jak PF125, Polonez, Łada, Wartburg, ew. w najlepszym przypadku Mirafiori. W Elblągu zachodnie auta mogły być oprócz w/w grup zawodowych także w rękach marynarzy którzy z racji bliskości portów trójmiasta mogli tam mieszkać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fogarty




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:04, 31 Paź 2012    Temat postu:

Co do Skody 110R, to Czesi mają dość profesjonalną stronkę [link widoczny dla zalogowanych], na której są chyba wszystkie możliwe prospekty i nawet tam nic nie znalazłem. Oczywiście Twoje przypuszczenia też są prawdopodobne, osobiście jednak uważam, że twórcy modelu zasugerowali się jakimś współczesnym zdjęciem.

Pablo, a co powiesz na takie "zmęczenie życiem":


Jedyny Karmann, jakiego spotkałem Sad.

Właściciele zachodnich aut - różnie bywało. Z tych, których pamiętam.. Proboszcz miał błękitnego Garbusa, bodajże 1302. Kierowniczka Pewexu jeździła nową "beczką". W rodzinie miałem marynarza, ale bez prawa jazdy Shocked.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Śro 22:14, 31 Paź 2012    Temat postu:

Chociaż emblematy posiada...
Eee, Fogarty, ale to zdjęcie to już chyba nie komuna, co?
Ten parkometr mi na to wskazuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fogarty




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:24, 31 Paź 2012    Temat postu:

Najpóźniej 1983 rok. Jak wsiadłem na motorower, aparat poszedł w odstawkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
petrzask




Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Śro 22:43, 31 Paź 2012    Temat postu:

fogarty napisał:
Właściciele zachodnich aut - różnie bywało. Z tych, których pamiętam.. Proboszcz miał błękitnego Garbusa, bodajże 1302. Kierowniczka Pewexu jeździła nową "beczką". W rodzinie miałem marynarza, ale bez prawa jazdy Shocked.


U mnie Ksiądz miał pięknego Citroena GS w kolorze czerwonym. Jak wychodziłem z religii która podówczas była na plebanii zawsze nie mogłem się od niego oderwać jeśli nie był akurat w garażu. Zakonnice zaś miały VW T3 mikrobus. Dyrektor szpitala miał piękne BMW 2800, ktoś inny z lekarzy białego Taunusa dziobaka. Syn lokalnej farmaceutki miał żółtego Fiata 500 a potem brązowe BMW 1602 którego później odkupił syn właściciela lokalnego warsztatu...Dyrektorzy dużej państwowej fabryki (ok 2500pracowników) mieli Poloneza, PF 125P i Dacie ( z synem właściciela owej siedziałem w jednej ławce), naczelnik miał starego malucha podobnie jak sekretarz organizacji miejskiej. Badylarz mieszkający w pobliżu mojego domu miał zielonego MB W114 i tego mam nawet gdzieś na fotce. Tyle pamiętam jeśli chodzi o elitę mego miasta na początku lat 80ych... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez petrzask dnia Śro 22:44, 31 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zagato




Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 1493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Bydgoszczy

PostWysłany: Śro 23:14, 31 Paź 2012    Temat postu:

Przemek,Ty to masz pamięć!

Ja pamietam tylko tyle,że Święty jeżdził Volvo a Bond Aston Martinem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 13 z 27

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin