Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna www.forum143.fora.pl
Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Garaż matrafana - czyli nie tylko błękit... cywilne
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Sob 1:32, 02 Mar 2013    Temat postu:

teelek07 napisał:
Nie jestem pewien w 100% Pablo ale mocno mi sie wydaje ze modele ktore pojawily sie w serii Simca to zubozone norevy - pelna wersja rozni sie dodanym kolem zapasowym za dachu na miejscem kierowcy i nieco bogatszym srebrzeniem

Wszystkie modele z serii Simca są modelami IXO. Simca Rancho z IXO różni się od Noreva. Tak jak pisałem model Noreva w wersji zubożonej (nieznacznie) pojawił się w serii gazetowej, ale innej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Sob 9:09, 02 Mar 2013    Temat postu:

Jak bede w Domu to porownam bo mam Matre Rancho z gazety zielony metallic biala z deska surfingowa i czarna ale ktora jest z jakiej firmy to nie mam pojecia -Altaya uzywa modeli Ixopodobnych to fakt natomiast Hachette bazuje na Norevach Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:31, 02 Mar 2013    Temat postu:

Cytat:
A ta od Bizarre, M530A, na zdjęciach wygląda jakby miała ten sam problem z tyłem co gazetówka od IXO?


Jeśli chodzi o przód to sprawa ma się podobnie, choć w przypadku bizarre jest trochę lepiej. Ale tył biazarre jest na moje oko już zupełnie poprawny.

Cytat:
Mysle ze powaznym niedopatrzeniem Matrafana jest nieumiszczenie w pierszym rzucie galeryjnym tego oto auta
Talbot/Simca Matra Rancho


Wstyd się przyznać, ale w kolekcji mam tylko jedną Rancho (nie licząc SuperKings z matchbox'a i kilka resoraków) - oliwkowa zieleń produkcji kioskowego Noreva. Ale tak jak to określił Pablo bardziej jestem zwolennikiem sportowych aut spod tej marki Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matrafan dnia Sob 11:34, 02 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Sob 13:40, 02 Mar 2013    Temat postu:

teelek07 napisał:
Jak bede w Domu to porownam bo mam Matre Rancho z gazety zielony metallic biala z deska surfingowa i czarna ale ktora jest z jakiej firmy to nie mam pojecia -Altaya uzywa modeli Ixopodobnych to fakt natomiast Hachette bazuje na Norevach Very Happy

Obydwie są z IXO. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:30, 08 Mar 2013    Temat postu:

Obiecane fotografie... Na razie tylko Matra Jet6 1/18 OttOmobile. Postanowiłem wkleić tutaj, żeby bez potrzeby nie mnożyć wątków:









Jeden z moich ulubionych detali... Fototrawiony wlot z sygnaturą firmy Matra:









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Humppa




Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 3329
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica

PostWysłany: Pią 17:51, 08 Mar 2013    Temat postu:

ciekawy model ale podoba mi sie zwlaszcza lakier...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Pią 18:45, 08 Mar 2013    Temat postu:

Przepiękne auto, a chłopy z OttOmobile znają się na robocie. Świetnie wygląda ich P.306 MAXI w 1/18 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Sob 9:41, 09 Mar 2013    Temat postu:

Piekna i na zdjeciach wielka bo w rzeczywistosci autko raczej niewielkie ale niezle smiga -i ten detal o ktorym wspomniales jak byl z zwrocilem na niego uwage jak ogladalem w 1:1 tu bardzofajnie oddany ten wylot powiertrza.
Otto robi piekne modele Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Sob 15:44, 09 Mar 2013    Temat postu:

Mnie i parę osób ze światka, trochę przerażają tak duże modele z żywicy.
Wprawdzie to nie ta sama żywica, z której my odlewamy, czyli podatna na odkształcenia (szczególnie pod wpływem ciepła), ale ma z kolei tą właściwość, że jest bardzo krucha.
Tak więc uważaj Michał na swojego pięknego Djeta jak na serwis z porcelany Wink
Bardzo ciekawy kolorek, aczkolwiek najbardziej popularny był błękit rzecz jasna.
Nie wiem czy koledzy znają historyjkę, więc warto o tym moim zdaniem napomknąć. Pozwolę sobie zacytować text, który kiedyś wkleiłeś do naszej korespondencji. Wg Motor (35/2007) cyt:

"[...] Kreml z trudem lawirował w tej coraz bardziej niezręcznej sytuacji. Uhonorowanie Gagarina przez francuską firmę Matra zdawało się pigułką nie do przełknięcia. Nie wiemy, czy nikt już nie śmiał nakłaniać bohatera do odrzucenia podarunku, czy rozgrzany blaskiem sławy kosmonauta był głuchy na wszelkie sugestie. Faktem jest, że odbierając w 1965 r. kluczyki do nowiutkiej Matry Djet V, cieszył się jak dziecko. Ten samochód wydawał się skrojony na jego miarę. Francuska firma, znana z produkcji elektrycznych układów sterowania na potrzeby lotniczo-rakietowe, samochody projektowała zaledwie od trzech lat. Po przejęciu firmy Rene Bonnet w 1962 r. wypuściła model Djet. Gagarin w prezencie otrzymał Matrę Bonnet Djet V, czyli model V generacji. [...]"

Prawda, że ciekawostka. Bardzo niewygodna sytuacja dla sowietów. Myślę, że sytuacja wymknęła im się spod kontroli dopuszczając do wyjazdu Gagarina z CCCP, w celach pi arowych Laughing , propagandowych chwalono się nim po świecie.
Gagarin okazał się osobą bardzo medialną, rozpisywano się o nim jak o gwiazdorze, co podobało mu się podobno.



Wyobrażam sobie jak egzotycznie musiała wyglądać Matra na moskiewskiej ulicy, pośród zdyzelowanych ciężarówek, pobied, wołg i moskwiczy...
Poza Matrą bohater CCCP pokazywał się w tamtych czasach w czajkach (w tym cabrio) i Zil 111.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Śro 19:11, 15 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:09, 09 Mar 2013    Temat postu:

Cytat:
Tak więc uważaj Michał na swojego pięknego Djeta jak na serwis z porcelany


Oczywiście... Jet już zaparkował pod szkłem obok M530 (również OttO) Very Happy

Szczerze mówiąc to nie jestem miłośnikiem lakierów tzw. metalic, ale jak jest solidnie położony, a metalic'owe drobinki wymieszane z lakierem są odpowiednio w skali - nie mam nic przeciwko. Barwa na Matrze jest o tyle ciekawa, że odcieniem przechodzi w subtelną zieleń.

Jednak OttOmobile to klasa modeli sama w sobie i z modelu jestem jak najbardziej zadowolony. Jednak, jeśli musiałbym się czegoś czepiać to z całą pewnością byłyby to wycieraczki (...niektóre modele Bburago dysponują lepszymi). Niby detal, ale trochę razi... Nie żebym się czepiał Very Happy

Znakomicie Pablo, że przytoczyłeś fragment naszej rozmowy. Warto dodać, że Matra jako koncern wniosła również wkład w rozwój aeronautyki, co pozostałością jest sygnatura rakiety widoczna na emblematach. Stąd też ta nietypowa (jak na tamte czasy) inicjatywa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Sob 21:50, 09 Mar 2013    Temat postu:

Tak OTTO robi piękne miniatury, mi w pamięci zapadła Alpine A106 w dwukolorowym malowaniu, pikna rzecz!
Faktycznie wycieraczki... strugane z kawałka drewna Laughing
Możesz pokusić się o waloryzację we własnym zakresie, myślę, że warto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adder




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Pon 9:53, 11 Mar 2013    Temat postu:

Ciekawa historia z tym radzieckim motywem w historii motoryzacyjnej części Matry Wink To naprawdę musiało być nie w smak sowieckim decydentom, gdy ich gwiazdor (eksportowy) zasiadał za kierownicą importowanego auta. Arogancki przetyczek w nos sowietów, w dodatku chyba całkiem udany marketingowo (choć nie mam pojęcia, czy zdołali całe zamieszanie należycie wykorzystać) Wink tylko nie sposób się Gagarinowi dziwić - powtarzam się, ale auto było piękne, zgrabne, niemal filigranowe Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
teelek07




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 1631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdansk/Antwerpia

PostWysłany: Pon 20:01, 11 Mar 2013    Temat postu:

A propo wytrzymalosci modeli OTTO bylem dzis w Aachen miedzy innymi rowniez w sklepie moderarskim Hunerbeina -Pancia z gracja gwiazdy i z pojeciem na temat wykladania towarow w postaci puszek z Groszkiem wykladala modele na polki -patrzylem na jej akrobacje ze zgroza w oczach i po cichu pomyslalem zaraz ta pinda cos spierdoli na glebe -nie skonczylem mysli, kiedy na glebie lezal VW golf I GTI Pirelli - a w zasadzie jego smutne szczatki - z akademickiego punktu widzenia ciekawe- widzialem jak peka zywica -wysokosc ok 1 m model rozpadl sie w drobny mak nie liczac szyb ktore zreszta tez popekaly -naprawde z zywica trzeba jak z jajkiem Confused

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez teelek07 dnia Pon 20:02, 11 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablo13
–-–-–-–-–
–-–-–-–-–



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 6228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wstyd się przyznać, że Poznań. :(

PostWysłany: Pon 20:47, 11 Mar 2013    Temat postu:

teelek07 napisał:
A propo wytrzymalosci modeli OTTO bylem dzis w Aachen miedzy innymi rowniez w sklepie moderarskim Hunerbeina -Pancia z gracja gwiazdy i z pojeciem na temat wykladania towarow w postaci puszek z Groszkiem wykladala modele na polki -patrzylem na jej akrobacje ze zgroza w oczach i po cichu pomyslalem zaraz ta pinda cos spierdoli na glebe -nie skonczylem mysli, kiedy na glebie lezal VW golf I GTI Pirelli - a w zasadzie jego smutne szczatki - z akademickiego punktu widzenia ciekawe- widzialem jak peka zywica -wysokosc ok 1 m model rozpadl sie w drobny mak nie liczac szyb ktore zreszta tez popekaly -naprawde z zywica trzeba jak z jajkiem Confused

Upsss, ładna chociaż była? Very Happy
Zazdroszczę doświadczeń, potwierdzają moje teorie. Chociaż nie do końca teorie, ponieważ miałem praktyczne zajęcia z NEO i Sparkiem, no i wiem coś na temat kruchości tego tworzywa.
Hmmm, tak trochę przypomina mi ono melaminę, jest tylko bardziej miękka. Na pewno jest zupełnie inna od popularnej żywicy, którą wykorzystują modelarze do odlewów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pablo13 dnia Pon 20:48, 11 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matrafan




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:51, 13 Maj 2013    Temat postu:

...trochę brytyjskiej klasyki:

MG Midget 1/43:
- red - Detail Cars
- green - Detail Cars
- white - Solido









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forum143.fora.pl Strona Główna -> Pojazdy historyczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin