 |
www.forum143.fora.pl Forum miłośników modeli samochodów w skali 1/43
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:29, 30 Wrz 2010 Temat postu: E-Bay - części do modeli, kalkomianie etc. |
|
|
Ładne koła od Bosica, niezbyt tanie , ale...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 15:09, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dobre koła na samochodzie (czyt. modelu), dają efekt pięknej biżuterii u kobiety
Zaprezentowane przez Ciebie są przepiękne. Czy w takich zestawach, tak jak w rzeczywistości trzeba zwracać uwagę np. na ET, wysokość bieżnika ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:26, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kris napisał: | Dobre koła na samochodzie (czyt. modelu), dają efekt pięknej biżuterii u kobiety
Zaprezentowane przez Ciebie są przepiękne. Czy w takich zestawach, tak jak w rzeczywistości trzeba zwracać uwagę np. na ET, wysokość bieżnika ? |
Aż tak, to nie , ale średnica obręczy, jej szerokość + zewnętrzna średnica koła i jego szerokość - już raczej tak
Przy skali 43 błąd średnicy obręczy rzędu 1" jest już wprawnym okiem widoczny...
PS. Te koła wymagają oczywiście jeszcze odpowiedniego "tła" - czyli bębna ...ale to już nie jest duży problem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Czw 15:28, 30 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 8:13, 01 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Co do ET, to jest to zupełnie osobny temat.
Rozmawialiśmy już na tym forum o potrzebie pewnego podkreślania szczegółów, dla uzyskania lepszego efektu.
Poniżej 3 modele:
250 GTO PF Prova (Jouef)
250 GTO LM A (Jouef)
250 GTO LM B (IXO)
Prova ma oryginalne koła Jouef'a, ponieważ nic w tym modelu nie zmieniałem - z uwagi pewien sentyment do tej firmy... i fakt, że jest to wersja "full", czyli wszystkie ruchome elementy nadwozia są faktycznie ruchome, pod maską jest zgrabna makietka silnika, a w bagażniku koło zapasowe...
Dwa pozostałe nie mają kół oryginalnych, lecz z zestawów (Tameo albo BBR). Poza faktem, że są wytoczone z aluminium i mają eleganckie, fototrawione szprychy zauważysz, że koła mają wyraźnie większe ET (zgodnie z oryginałem 1:1), przy czym tylne są szersze. Pytanie: stare jak modelarstwo - czy i do jakiego stopnia warto walczyć o szczegóły
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pią 8:15, 01 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
petrzask
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: Pią 8:31, 01 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał: | Dwa pozostałe nie mają kół oryginalnych, lecz z zestawów (Tameo albo BBR). Poza faktem, że są wytoczone z aluminium i mają eleganckie, fototrawione szprychy zauważysz, że koła mają wyraźnie większe ET (zgodnie z oryginałem 1:1), przy czym tylne są szersze. Pytanie: stare jak modelarstwo - czy i do jakiego stopnia warto walczyć o szczegóły |
Hmm...Jest kilka modeli robionych przez niskobudżetowe firmy die cast jak IXO czy Starline których bryła jest do przyjęcia ale detale takie jak grubaśne wycieraczki czy glutowate koła kompletnie odrzucają. Może więc warto pomyśleć nad takimi częściami waloryzacyjnymi? To zagadnienie mocno mnie zaciekawiło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:49, 01 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Uuuups - to jest temat RZEKA
W tym IXO na górze masz podstawowy zestaw waloryzacyjny produktu na tym poziomie (aczkolwiek niektóre IXO są naprawdę niezłe i będę tego zdania bronił bez kompleksów ) : koła, wycieraczki, dźwignie blokujące pokrywy silnika, bagażnika, kierownicę, kalkomanie, blaszka "Ferrari" itd...
Wyglądał tak (plastik wszędzie: koła. wycieraczki...) :
[link widoczny dla zalogowanych]
a kupiłem go, ponieważ 250GTO PF w wersji z "dyfuzorem w dachu" produkuje chyba tylko BBR (nota bene z błędami ):
a teraz tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie powala, ale bryła jest OK, a szczegóły działają jak wspomniana przez Krisa biżuteria....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kraeuter dnia Pią 10:50, 01 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:57, 01 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Materiał wyjściowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Temu zafundowałem nawet kratkę wlotu powietrza + konika na środku, do kompletu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 17:29, 01 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Kraeuter napisał:
Cytat: | Dwa pozostałe nie mają kół oryginalnych, lecz z zestawów (Tameo albo BBR). Poza faktem, że są wytoczone z aluminium i mają eleganckie, fototrawione szprychy zauważysz, że koła mają wyraźnie większe ET (zgodnie z oryginałem 1:1), przy czym tylne są szersze. Pytanie: stare jak modelarstwo - czy i do jakiego stopnia warto walczyć o szczegóły Question Cool |
Twoje modele wyglądają przepięknie. Różnica w szkłach reflektorów przed/po czyszczeniu jest niesamowita. Zmiana felg to zabieg, który odmienia ,,brzydkie kaczątko'' w ,,księżniczkę''.
Podejrzewam, że wejdę w waloryzację.
Zastanawiam się nad zakupem poniższego Ferrari. Waham się z kilku względów, czy te opony nie są nazbyt ,,nadmuchane'' ? W modelu tym największą wadą dla mnie jest to, że otwierają się maska i klapa bagażnika. Zachwyca mnie jednak linia tej Daytony - jestem na nią napalony. Jeżeli w nią wejdę to sercem a nie rozsądkiem.
Napisz co proponowałbyś zmienić w tym modelu, jak go oceniasz, może lepsza alternatywa do Kyosho (w granicach rozsądnych pieniędzy)?
Ferrari 365GTB/4 (1969) KY05051R Kyosho
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kraeuter
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 3556
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 12:49, 02 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Kyosho robi przyzwoite modele.
A co do tej Daytony, no cóż - faktycznie opony wyglądają na nieco za wysokie...
Alternatywą mógłby być DeatailCars (niższa półka, ale proporcje OK ), lub Hotwheels (ta sama półka, nieco lepsze wykończenie) Inne możliwości = wyższe półki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|